Régen olvastam egy brazil polgiról aki belváros fejlesztéskor dilemmába került, hogy szélesebb utak vagy tömegközlekedés, és ez utóbbit választotta, a belvárosból kitiltotta az autó forgalom nagy részét és BRT (Bus Rapid Transit) járatokat állított be, annak idején jó megoldás volt, több város is átvette, sajnos az időmúlásával, fejlesztések elmaradásával kezd bedőlni a rendszer, mivel anno max 500e embere méretezték a 350e városban, ahol most 1.700e ember él.
Curitiba, a kreatív városfejlesztés csodája
- link
Első helyezett közösségi közlekedés a harmadik világból
Integrált közlekedéspolitika és területhasználat Curitibában
- link
BRT wiki
- link magyarul
spanyol nyelven a részletesebb
Egy-két kerékpár sem akadály
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A világban sok példa van, szerintem a legtöbb esetben szívesen válaszolnának a kérdésekre mik a tapasztalatok a rendszerekkel, hogyan vették rá az autósokat a tömegközlekedésre, mik az üzemeltetési költségek, problémák, négy évszakos üzem, mennyire megvalósítható...ect Utoljára szerkesztette: ximix, 2018.04.26. 12:06:07