-
#125652
Nem tudom, hogy trollkodás -e vagy komolyan gondolja ezt, mert kb. az elmúlt 60 év úgy cáfolja a megközelítést, hogy az ember nem tudja, hogy röhögjön vagy sírjon. Olyan szinten elavult szemlélete van, mintha a pattintott kőkorszakban élne.
L.A-ban az egyik gyorsforgalmi utat kb. évtizedenként bővítették egy sávval. Eredmény?
Dallasban ugyanez a videó legelején.
Az egész világon ez a trend. Nagyvárosban nem lehet gördülékennyé tenni pusztán útépítéssel az autó forgalmat, mert ez fizikai képtelenség. L.A.-ban irreálisan magas az útfelület és parkolók aránya és kb. semmire nem jó. Népszavazáson adóemelésre (!) szavaztak, hogy elkezdjék kiépíteni a közösségi közlekedést, mert belátták, hogy ez tarthatatlan.
Az is nevetséges érvelés, hogy az autóból van a legtöbb egyszerűen olyan szinten röhejes, hogy a kandi kamerát keresem mögöttem. Bp-n p. a Krisztina tér és a Lánchíd pesti hídfője között kettő buszban több utas van, mint az összes autóban a kettő között. Nem a járművek száma, hanem az azt igényb vevők alapján kell optimalizálni.
A fenti példa alapján önmagában látható, hogy az autós és más közlekedés is akkor gördülékeny, ha forgalomcsillapítási technikával eltüntetjük az autók egy tekintélyes részét. Mivel az úthasználat annyira olcsó, hogy az igény meghaladja a kínálatot, akkor az igényt kell csökkenteni, erre való a dugódíj. Nincs az az úthálózat, ami képes lenne kezelni az autós forgalmat csúcsidőben a jelenlegi kb. 1,1 ember/ autó aránnyal. A forgalomcsíllapítás utáni helyzetben lehet gyorsabb a közlekedés a maradék autónak, de máshogy nem.
BP-n 2007-ben kb. 330 autó jutott 1000 emberre. Bécsben ez akkor 500 felett volt. Bécs mégis élhetőbb. Navajon miért?
Most 2018-ban pont olyan szar a fővárosi autózás, mint 2007-ben, amikor egész jól ment az országnak és mindenki orrba-szájba autózott. Most meg reggel 9 után is a Lágymányosi hídtól a Galvani úton túl torlódik fel a forgalom. A csúcsidőben bringával gyakorlatialg a metró és villaos kivételével mindent állva hagyok, akkora dugó van, majdnem mindennap. 7 után kezd vállalhatóvá válni a helyzet a Nagykörúton kívül. Aki szerint belvárost autóra kell belőni az szerintem nem komplett. Az elmúlt 60 év bebizonyította, hogy ez lehetetlen és nincs is rá szükség.
