• dez
    #99
    No nézzük. Először is nem lesz külön egyedi konzol, mert ha ugyanaz fut mindenhol, akkor minek. Másodszor egy asztali gép vagy HTPC mindig (legalábbis még sokáig) jóval nagyobb teljesítményű lesz, mint akár egy laptop, nem beszélve a handheldekről. Hogy akarod akkor ezeken ugyanazt futtatni? Ezért lenne az a végeredmény, amit az idézett sorom tartalmaz... De ez nem érdeke egy sor cégnek.

    Ne keverjük a filmeket és a játékokat. Ma már lassan egy telefon is elvisz egy HD-s filmet - mondjuk (egyelőre) felesleges.

    "Emlékszel DOSról Windowsra váltásra?"
    Szerencsére ezt kihagytam, és már a PC-s DOS korszakban egy legalábbis W95 szintű OS-t használtam.

    Amíg nem fejlődtek oda a PC-k, hogy Windows alatt is elfogadható minőségben futottak a dolgok (és ehhez képest DOS alatt sem volt már annyival jobb), addig a Wines game csak érdekesség volt. Szóval, megnézném, mikorra fejlődnek odáig a dolgok, hogy egy akár PC-n (telefonokról és társaikról nem beszélve) futtatott virtuális környezetben ugyanolyan jól fusson egy game, mint egy aktuális spéci célhardveren...

    "Ha egy függvény hosszabb mint egy képernyő, akkor valami el van rontva."
    Hát nem tudom, te milyen témában nyomod, de pl. játékokban simán lehet sokkal hosszabb.

    Értettem, amit az VM-be pakolt funkciókról írtál, de nem hiszem, hogy ez teljeskörű lehet, másrészt sematikussá teszik a dolgokat. Egy adott setből kell majd dolgozni, nem lehet majd új megoldásokat kitalálni, mert azokat magadnak kell megírni, ami túl lassan futna...

    Egyébként az Amiga Inc. évek óta éppen ilyesmivel próbálkozik (Amiga Anywhere, aminek mellesleg nem sok köze az eredeti AmigaOS-hez, így és marketing szempontból sem túl szerencsés a névválasztás, de mindegy). Viszonylag egyszerűcske játékok vannak hozzá.

    No ha nem is várható, hogy valami nagy központi gép futtassa nagyrészt a dolgokat, akkor végképp nem írnám le a spéci hardver előnyét még jó ideig.