• ratgab
    #451
    Hát akkor következzenek azok az "indokok", amik miatt sokan szidják a játékot:

    - "Grafika elavult, csúnya, elnagyolt"--> szerintem éppen megfelelő, semmi extra, de nem is csúnya, céljának megfelel, tetszetős, nem igényel erőművet a futtatása.

    - "Milyen hülyeség az, hogy nem oda lő a főszereplő, ahova célzok...ez sza..r"--> Mivel ez alapvetően rpg-nek készült ezért fejlődni kell ( ahogy rakod a pontokat pl. pisztolyra, támadó fegyverre úgy lesz pontosabb, kapsz új aktiválható képességeket, melyek segítik az akciót). Egyébként meg lentebbi hsz-emben leírtam a célzás, lövés, találat miértjeit és hogyanjait, szóval erre megint nem térnék ki. Ehhez még hozzájönnek lehetőségként a fegyver módosítók, melyek tovább csiszolhatják a lövéseket, játékstílust, illetve természetesen a kezdetektől nem a legjobb fegyverekkel indulsz, szóval ez a kifogás sem helytálló. Nem jó ehhez hasonlítani.

    - "Fedezékrendszer szar" ---> Hát nem áll be automatikusan a falhoz, mint a Mass effect 2 főszereplője, szépen meg kell nyomni a szóközt és már be is áll a falhoz, és ugyanúgy lehet vakon kilőni, illetve célozva lőni, mint Mass Effectben, szóval nemtudom ebben mi a szar.

    - "Mozgás sza..r" - Kicsit hülyén fut Thorton, illetve pucsítva oson (de mondjuk, ha belegondolsz te, hogy osonnál, illetve hogy csinálják a kommandósok, akkor már értelmet nyer ez a fajta mozgás).

    - "AI olyan hülye, mint a főd" ---> Fülelnek, látnak, ha nem elég jó a ruhán a "zaj elnyelés", akkor meghallanak, megfordulnak lőnek. Ha meglátnak lőnek, illetve riasztják a társaikat. Gránátot rendszeresen dobnak, fedezékbe vonulnak. Pl. parti hajón a bedrogozott maffia tagok rád rohannak és közelről shotgunnal aprítanak. Közelharcban védekeznek így nem tudod őket megütni, majd eltolnak és beléd eresztenek egy sorozatot. Ha géppuskás észrevesz keményen ereszti beléd a skulót.Ha meglátnak és elmenekülsz követnek, de ha követőket csöndben elintézed a többi őr visszatérhet az őrjáratozáshoz.
    Szerintem nem itt kezdődik a hülye AI.

    Ezek voltak a sokak által emlegetett hibák. De itt azért olyan dolgok vannak, amik síránkozóknak eleget tévén beleraknának, akkor szétba...hatja a játékélményt, ilyen például a tökéletesen emberszerű AI (biztos vagyok benne, hogy sokan tövestűl tépnék ki a hajukat miután 5-szörre szopatná be az AI, csak hogy a hátuk mögül lelövi, vagy fedezékben fejbekapja), vagy ha rögtön halálpontosan lőne egy ujjonc ügynök (elveszne teljesen a fejlesztés lehetőség, illetve értelme) stb. stb.

    Mondjuk egy kicsit érdekes, illetve 2 érdekes dolog azért van, amit én is észrevettem: Nincs hagyományos mentés, csak checkpoint, de az utolsó checkpointot el tudod menteni (nemrég jöttem rá) és az gyakorlatilag úgy funkcionál, mint egy rendes mentés, nem íródik felül.
    A másik dolog, ha áthaladsz egy checkpointon, akkor a mögötted hagyott katonák, őrök és ellenek eltűnnek, ha visszatöltöd az adott checkpointot. Sokszor fordul elő az, hogy mögötted bezáródik egy kapu, vagy egy sima ajtó és már nem tudsz rajta kimenni (ez akkor frusztráló, ha az előző területet még nem kutattad át akaratod szerint, tehát a checkpoint megközelítése előtt adott részen érdemes mindent begyűjteni, mert lehet nem fogsz már tudni visszamenni.
    Ez lehet sokaknak zavaró (néha nekem is), de nem olyan nagy hiba.

    Viszont amibe mindenki egyetért: kiváló karakterek, szövevényes story, választási lehetőségek tömkelege, melyek kihatnak a játék további részére (fegyverekben, segítőkben, opciókban, lehetőségekben) fenomenálisak. Ezen fentebbiek kombinációja jópár végigjátszásra elég változatosságot biztosít, főleg ha ehhez hozzávesszük a jópár fejlődési irányt is ( katona leszel, kütyű szakértő (csapdázó) vagy lopakodást előnyben részesítő kém (esetleg pluszba közelharc szakértő)

    Kritikusok úgy álltak hozzá, mintha tucat tps lenne, így nem úgy értékelték, mint egy fejlődési rendszerrel kitalált, megálmodott és kivitelezett játékot.

    Ezek után döntse el mindenki maga, hogy tetszik vagy nem tetszik a játék.

    Legbiztosabb módja, ha kipróbálod, majd leszűröd magadnak a következtetést, de adjál neki időt, 7-8 órát, és utána dönts. Ez nem az a játék, ami már az első 2 órában minden kártyáját kijátszotta.