érkezés: 2008. június 6.
-
Tir Na Nog #97
Tényleg? Nem én voltam aki fikázta a cRPG-ket, meg lenézte az azzal játszókat. Én sose mondtam a P&P-re hogy szar, meg hülye aki azzal játszik, csak annyit hogy ilyesmire már se idő, se ember, egyszerűen túl lassú a 21. század emberének. Persze vannak kivételek, mindenkinek van hobbija amit akár erőn felül is végez, de a legtöbb RPG-snek ez csak egy szórakozás fajta a sok közül, nem szán rá több időt mint mozira, billiárdra.
"mindenre kiterjedő információkat még nem adtak" - igen, ezt sejtettem, de nekem már az is meglepetés volt hogy egyáltalán lesz 4.0, így fogalmam sincs mennyi ismert belőle. Lehet semmi, lehet már minden. Ezért is nyitottam a topikot.
Szóval a varázslatrendszerben lesz-e vmi változás. Nemtom P&P-ben is 1 kör (round) volt-e mindegyik, de pl. az NWN-ekben igen, míg az AD&D-s Baldurs Gateben egy lvl9 spellt hosszabb idő volt elcastolni mint egy magic missilet. Ez sztem helyes volt így.
A varázslatok memorizálásának rendszerén változtatnak-e? CRPG-kben nagyon gáz így a csapatjáték, hamar ellövi a készletet a mágus, utána meg mehet aludni ami kicsit unreal. Valamint a varázslatok erősségén is lehetne tuningolni, ha már kevés van, legalább ne csak egy karcolásra legyen elég mondjuk egy lvl9 meteor shower.
Ehhez kapcsolódik a HP / sebzés téma. AD&D-ben egy bizonyos szint után már nem nagyon kaptál +HP-t a szintlépésért, D&D-ben (legalábbis NWN-ben) viszont ment az egekig. Olyan tankokat lehetett összehozni hogy egy sárkány megirigyelte volna. Remélem lesz vmi leszabályozás.
Ugyancsak jót tenne a csapatjátéknak (szintén cRPG-kből kiindulva), ha a fegyver lóbálásnak is lenne vmi limitje, azzal is elfáradna az ember, akkor nem lenne olyan hogy a harcosok éjjel-nappal rohannának előre, a varázslók meg a háttérben pihengetve nézegetnék az eseményeket, kb. együtt haladhatna a csapat.