érkezés: 2008. június 6.
  • Tir Na Nog
    #76
    Kb. minden játék a harcról szól, természetes módon ez érdekli az embereket. Virágültetős programmal nem sok embert tudnál lekötni. Az emberi értékrendszerben a hős az aki le tud győzni mindenkit (bár a növény és állatvilágban is, csak ott nem gamelnek). Ennek fényében meglepő lenne ha nem a harcról szólna az RPG is. A többi csak körítés, extra. Pláne hogy az egymás gyilkolása az életben tilos, a képernyőn meg bűntetlenül kiélheted magad. A többit meg RPG nélkül is meg tudod csinálni.

    "Hosszú időnek kellett eltelnie, hogy a szerepjáték fejlesztők végre szakítani merjenek a D&D-s alapokkal és berögződésekkel." - De legfőképp kéne vmi jobb és népszerűbb. A D&D gyakorlatilag egyet jelent a sárkányos-varázslós játékokkal, egy márkanév, olyan mint a Coca Cola - mindenki egyből tudja miről van szó, mit várhat tőle. Ha azt írnák a dobozra hogy MAGUS (vagy akármi más) rendszeren alapul, kb. senki se tudná mi is az. A készítők pedig leginkább eladni akarnak, és az hogy te jólérezd magad a játékkal, csak egy eszköz a cél érdekében, egy mellékhatás.

    "Nagyon rosszul értelmezel valamit, ha úgy gondolod az asztali játék egy régi maradvány." - Pedig az. Ahogy az offline újságok is kezdenek visszaszorulni az internet miatt, úgy ez is. A 21. század életstílusába nem fér bele a nehézkes és lassú P&P. Nem találsz rá embert aki időt szánna rá - mert neki sincs, mindenki rohan. Ezen nem lehet változtatni, el kell fogadni és alkalmazkodni kell hozzá. Neked talán csak azért nem tűnik fel, mert míg régen 3 ember játszott RPG-t, és abból 3 papíron, addig ma lehet hogy 10 ember játszik P&P-t, de 1000000 ember meg számítógépen. Ebből le lehet vonni azt a következtetést is hogy többen játszanak P&P-t mint régen, meg azt is hogy arányaiban mérve csak egy jelentéktelen kisebbség.

    "A szerepjáték lényege a közös történet alkotás és mesélés." - Ezt ma már elvégzi a számítógép helyetted, régen nem volt ilyen lehetőség. Igaz nem lehet mindent lemodellezni számítógéppel - EGYELŐRE (pl. időutazás, aletrnatív jelen).

    "Ami a D&D és általában a mostanában megjelenő rpgk sajátossága, hogy a játékos karakterek halandóságát erősen korlátozták leginkább a crpg-k és az mmo-k behatásoknak köszönhető. Megpróbálják a mmo-os közönség számára is vonzóvá tenni a játékot. (Szegények számára nehéz elviselni azt a véglegességet, amit egy karakter halála jelent... ;o) )" - Ez már így volt 20 éve a Pool of Radiance idején is, dehát egy olyan világban ahol mindennaposak az élőholtak meg a feltámasztás, ott sztem nem is lehetne másképp.

    "Kíváncsi lennék, mennyi időt töltesz értelmetlen bugyuta sorozatok bámulásával," - Ezt egész pontosan meg tudom mondani, kerek 0 percet. TV-m sincs. :D A híreket megtalálom a neten is, filmeket szintén, kinek hiányzik a Győzike / Mónika? :)