érkezés: 2008. június 6.
-
#53
kasztok..
ahogy már említettem, minden kasztnak meglesz a maga szerepe a csapatban (abból a 4ből, amit írtam), ill azt is említettem már, hogy elvileg minden kasztnak meglesz a varázslat-szerü képességeik, max máshogy hívják őket.. manővernek, trükknek, átoknak, varázslatnak, stb..
pap: mint már említettem, az ideális vezető, gyógyít, segít, irányít..minden istenség adni fog a papjainak bizonyos dolgot, mint pl kedvenc fegyverhez való jártasság, védelmi bónusz, stb..
a papoknak nem lesz nagy a támadóértékük, viszont jók lesznek abban, hogy az ellenfél védelmét lecsökkentség a varázslataikkal...a gyógyító képesség ha minden igaz ellesz különítve a varázslataiktól, így nem kell varázslataikat feláldozni a gyógyításért..számos varázslat rituálé lesz (többek közt a feltámasztás, a holtak megelevenítése és a visszaállítás is) és nem varázslat..az istenek is kicsit meglesznek variálva..kevesebb, de kidolgozottabb istenségek lesznek..az idézést is kiveszik a papok fegyvertárából, cserébe kapni fognak sok hasznos, csapattagok és önmagukat tápoló varázslatot, s olyanokat, mely az ellenfelet akadályozza.. szvsz a pap egy elég ütős, kellemes kis kasztocska lesz...
harcos - a harcos dolga a közelharc, az ellenfél feltartása..erről is ejtettem pár szót..lesznek manővereik (melyekhez hasonót a tome of battle kiegben találhatunk), s traitjeik segítségével hatékonyan tudnak specializálódni 1-1 fegyver-verzióra (fegyver-pajzs, kétkezes fegyver, 2 fegyver, pusztakezes harcos, stb..)
tolvaj - lényegi változás nem várható a szerepükben..csapdát keresnek, zárakat nyitnak, lopnak, csalnak, hazudnak és hátbaszúrják a gyanútlan ellenfelet..max annyi változás lesz, hogy nem értenek mindenhez, hanem a featek, traitek segítségével specializálódhatnak 1-1 szakterületre..orvtámadásaik nem feltétlen csak sebzésre lesznek jók, gyengíthetik is az ellenfeleiket (átvágott inak,stb)
warlock - varázslataik közt lesznek védő és támadó jellegüek, valamit átkok és idézés is
varázsló - szintén említettem már, ők azok, akik egyszerre a legtöbb ellenséget képessek sebezni, bár kisebb sebzést fognak épp ezért okozni, mint egy warlock vagy egy hátbaszúrást alkalmazó tolvaj..ezenkívül nem szabad megfeletkezni a varázslók trükktáráról, hisz sok nem támadó jellegü varázslatuk is lesz..alapvető változások a metamágiában és a varázstárgy-készítésben várhatóak..
további tervezett kasztok melyek lehet késöbb fognak csak szerepelni (még nem eldöntött, hogy mit tesznek be és mit hagynak ki..)
barbár - a barbárok nem csak egyszerü örjöngő harcosok lesznek, közelebb lesznek a természethez, a druidákhoz és a rangerekhez, félelmetesebbek és dühösebbek lesznek mint valaha..elképzelhetőnek tartom, hogy ők is sebzésokozó szerepet fognak betölteni..
bárd - ahogy elnézem lehet tényleg sok ötletet lopott a wizards a magus-ból :P a bárd főleg az illúziókkal manipuláló kaszt lesz, kinek feladata az ellenség megtévesztése
druida - a druida megint egy sokoldalú kaszt lesz a tervek szerint..egyrészt lényegesen többször alakulhatnak majd át, s több hasznos alakot is felvehetnek..így lehetnek kémek, felderítők de akár harcban blokkerek is..
szerzetes - a szerzetesek lesznek (továbbra is :) a leggyorsabb, legügyesebb harcosok, technikáik az ellenfél megzavarására, elkábítására, elmozgatására (dobások :) alapulnak
paladin - lényegében mint a harcos, csak őket nem a harci képességeik segítik, hanem az isteni erő..van valami utalás is, hogy lehet majd gonosz palával is játszani..
ranger - kb marad ami volt..
sorcerer - a mágusok a 3E-s rendszerben kb ugyanazok voltak, mint a varázslók..most saját varázslistájuk, varázslataik lesznek..és "látványbéli" különbség is megfog mutatkozni..míg egy varázsló kántál és rúnákat rajzol a levegőbe, addig a mágus körül izzani fog az energia, s varázslataiknak egyéb látható jelei is lesznek (pl fagy alapú varinál kis gőzfelhők látszódnak (vagy mik..Sub Zero-t tessék megnézni az MK-kban, és tudni fogjátok, mire gondolok :), esetleg hó szállingózik körülötte..egy tűzvarázslatot ellövő mágust lángnyelvek vesznek körbe, stb..
swordmages - ők olyan arkán mágiahasználók lesznek, kik blokker-szerepben fognak szerepelni, de ezt a varázslataik segítségével teszik..
warlords - ő megint valami vezető típus, ki segítségével a csapattagok kellemes bónuszokat kapnak