Az újabb gámék már rendesen használják a cell-t és ugye 4-5 SPE magot is pörgetnek folyamatosan, és ezexerint még mindíg van benne tartalék. Itt abból lehet a PS3 előnye, hogy ezek a magok tényleg egymástól függetlenül dolgoznak akár max sebességgel, ami a részecske effektekre fizikára igen csak jó hatással van.
A GPU sajna olyan amilyen, de bizonyos műveletekbe ezen a szinten is besegíthet a cell, de ez ha így kisarkítva nézzük tényleg csak a hiányosságok púderezésére jó. Minden esetre a Killzone2 grafikája igen csak támaszkodik a cell-re.
Szal szerintem pl a Motorstorm is volt már olyan, hogy megakasztott volna egy csúcs PC-t, ha átírják. De a GranTurismo is nagyon babán elviszi azt a 16 kocsit, bár ott a környezetre helyénként még rágyúrhattak volna. A Ratchet-nél is helyenként rácsodálkoztam, hogy hány dolgot mozgatnak egyszerre a képernyőn, bedig csak egy ugribugri lövöldözős anyag.
Nem mondom, hogy nem lehetne egy 4 magos szuperpécére átírni ezeket a stuffokat, de nem erőből vinné a progit, és rendesen meg kéne izzadni az optimalizálással.