#156
A CIV4-ben alapból egy csomó dolgot kihagytak, pl a palota csinosítgatása, vagy a diplomácia is elég vázlatos, pl a GalCiv2-é sokkal jobb.
A CIVIII-hoz képesti összes változtatás nekem úgy tűnik, hogy az Alpha Centauriból lett átemelve valamilyen formában.
Talán a vallások ilyen formában történő megjelenése, ami tényleg új volt és jó is. De az marha idegesítő volt, ahogy a fenntartási költségek egekbe emelésével akarták megakadályozni, hogy az ember kismillió várost építsen, és próbálták inkább néhány specializált nagyvárosra rákényszeríteni.
Egy csomó ilyen irracionális korlát van a játékba beleépítve, és az ellenfél max a hátbatámadós, partraszállós stratégiával tud meglepetést okozni az elején aztán már azzal sem. Szal szerintem nem kihívás van csak, az eddigi leegyszerűsített nehézségi fokokat egy összetettebre, de ugyan úgy kiismerhetőre és kijátszhatóra cserélték fel.
Aztán kitalálták, hogy a mikromenedzsmentet mindenki utálja ezért ebben is csökkentették a lehetőségeket. Pedig régebben (legalábbis számomra) pont az adta a játék szépségét, hogy amikor kezdett bexarni a birodalmad, akkor végigmentél a városaidon és a munka átszervezésével olyan erőforrásokat tudtál mozgósítani, amit máshogy nem értél el. És tényleg filózni kellett városonként mérlegelni, hogy megpróbálkozol néhány aranyat kisajtolni belőlük, vagy hagyod őket szaporodni.
Ja és a CivIII-ban is voltak már nagy emberkék, csak őket nem a városok termelték ki, hanem a csaták során váltak hősökké. De már azokat is lehetett egy csomó dologra használni.