Zóanagyvarázsló#118"a nyilvánvaló tendencia az, hogy egyre inkáb a konzolos játékokat írják át pc-re, és az "eredeti" pc-s játékok el fognak tűnni."
Szeritnem ez nagyon nem így van. Éppen a régi PC-s műfajok válnak konzolossá: a legsikeresebb műfaj jelenleg az FPS, a nyugati RPG-k is egyre konzolosabbak, feature-öket, megjelenési platformot tekintve, RTS-ek közül is egyre több jelenik meg konzolra, bár ez a műfaj még mindig nem vetette meg igazán ott a lábát. A szimulátorok népszerű, szimulációt tekintve visszafogottabb példányai szintén konzolokon aratnak sikert (GT széria, Forza 1-2), a p&c kalandok megjelenése pedig PC mellett marokkonzolokra és Wii-re várható.
Mellesleg néhány tradicionális műfaj valójában nem is halott, csak a mai közönség a hype hiány amiatt nem botlik beléjük. Mind a kritikusoknál, mind a pénztáraknál rmeekül szerepel a Galactic Civilization sorozat (TBS), most a Sins of the Solar Empire készül hasonló utat bejárni. Az orosz fejlesztők is ontják a TBS-eket, és bizony akadnak köztük határozottan kellemes, nosztalgikus, mégis kellően modern darabok. P&c kaland pedig nem is készül kevesebb, mint annak idején, csak a két nagy, a LucasArts és a Sierra hagyta fel a gyártásukat (tény, hogy nem ebben van a pénz, bár manapság is van milliós frencsájza am űfajnak, ha sokan ezt nem is tudják), a többség jóformán csak az ő termékeiket ismeri a műfajon belül. Ettől függetlenül még manapság is jelennek meg figyelmet érdemlő kalandjátékok. Összességében nem féltem annyira a rétegjátékokat, szerintem lesznek azok is legalább annyi ideig, amíg a Capcom portolgat.
Ellenben konzolos műfajok csak szórványosan teszik tiszteletüket a PC-n, a korábbi PC-s műfajok új képviselői érkeznek inkább konzolról.