A1274815#65
"A játékiparnak azzal .aszott oda, ahogy a directx-et kezelte. Némi meggyőzéssel pár nagyobb fejlesztő elhagyta az opengl-t, s mivel a directx zárt, ez a kör is becsuk. Pedig Carmack az élő példa rá, hogy elég "brutális" eszköz az opengl is."
Én személy szerint az OpenGL kedvelem. Igazából az OpenGL sem annyíra nyílt, mint a neve mondja. Az interface jóldokumentált (az extensionok már nem annyíra, azok között nem ritka a Windows-énál 20x rosszabbúl dokumentált, már ha egyáltalán dokumentált, lásd GL_NV_conditional_render). Az OpenGL-lel az a baj, hogy minden gyártó (HW/SW/OS) átvariárja a saját izlése szerint. Az alap OpenGL API-val kb. DX5 és DX6 közötti szintet lehet elérni.
A DirectX is kb. anyíra nyílt mint az OpenGL. Az interface dokumentált, meg lehetne írni a DX9 is akár Linux-ra új driverekkel együtt, de Wrapert ami érdekesen működik néha azért készítettek.