Atomenergia, fentartható fejlődés, energiapolitika
  • molnibalage83
    #1436
    A töltésnél a veszteséghőt is kifizettetik veled? Ha igen...

    Mert 100 Ft/kWh töltés esetén 85% töltési és 98%-os kinyerési és 95%-os villanymotor hatásfokkal a kimenet 79%.
    100/0,76 = 126, tehát 126 Ft/kWh a tengelyre kerülő levő energia ára.
    70 Ft/kWh esetén 88 Ft/kWh.

    A hatásfokkal ne kekeckedjen senki, mert az agyonhypolt Tesla gyorstöltőnél láttam netem olyanokat, akik lemérték a hatásfokot és 80% alatti volt. A 85% hatásfok megengedő felső becslés volt. A villanymotorok hatásfoka is néha "csak 92%", de én vettem a felső 95%-ot. A töltésvesztést elhanyagoltam álló helyzetben.


    A benzines kocsinál a hatásfok legyen átlagosan 30%. A benzin ára legyen 400 HUF/l. 1 liter benziben van 12 kWh. A töltés energiaigénye gyakorlatilag 0, nincs vesztesége és a kinyerésnek is, mert a töltőkút és a benzinpumpa teljesítménye kb. kerekítési hiba az üzem során. A benzin sem párolog el a tankból.

    400/(12*0,3) = 111 HUF/kWh.

    Persze az fékezésnél visszatölt, tehát városban javít, de nagyobb távolság esetén ez kb. kerekítési hiba, mert az közúton és autópályán nem konstans gyorsít-lassít-gyorsít ciklus van.

    Másik apró hiba 400 HUF nem annyira tartós ár jelenleg. 340 Ft/l esetén 95 Ft/kWh jön ki.


    Ez lenne az olcsó villanyautózás üzemanyag oldalon?
    Nem látszik egyelőre nagyon az árkülönbség így.

    Az üzemeltetés lehet, hogy hosszútávon olcsóbb lesz , bár hogy a végén mi lesz az több száz kiló akksival, azt sem mondta meg még senki....
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.05.28. 15:29:41