Saját RTS játék készítése Pascal-ban
-
#4
"Pascal-hoz értek valamennyire úgy, hogy inkább abba akarom megcsinálni csak nem tudom, hogy hogyan kéne"
A Pascal önmagában tanulónyelvnek remek, de alkalmazásfejlesztő nyelvnek már kevésbé - nem igazán követte az operációs rendszerek/az audio/grafikus eszközök fejlődését. Ámbátor ha megvan a rációd, akkor megoldható Pascalban is, csak kicsit érdekes lesz a játék futtatása (Dos alatt fut; a kép-, hálózat-, hangkezelés nagyon érdekes módon oldható meg - ha megoldható egyáltalán).
Ott van még a Delphi - aminek a nyelve hasonlít a Pascalhoz, a Windowsra épül így könnyebb megoldani a kép-, hang-, és hálózatkezelést.
"Max még a PHP-hez értek. Ha jól tudom az is fordítható futtatható állományba."
Fordítható (lásd Bamcompile), de a PHP-t nem erre találták ki. Ez egy szerveroldali szkriptnyelv, ami a szerveren levő erőforrásokat (adatbázisokat, állományokat, eszközöket), alakít át a webszerver számára megfelelőnek.
Másrészt önmagában a PHP nem elég.
Ha többfelhasználós/hálózaton játszható játékról van szó, kénytelen leszel adatbázist használni, ahhoz meg ismerned kell egy adatbáziskezelő nyelvet/rendszert. A MySQL van eléggé elterjedve.
Illetve a felhasználói felületet - mivel RTS-ről van szó - valamivel kezelni kell - és az nem szimpla HTML lesz.
Vagy Flasht használsz (ha nagyon multimédiásra akarod csinálni), vagy Javascriptet.