Saját RTS játék készítése Pascal-ban
  • autoszimulator
    #25
    Tán nem egyetemi infó tanár vagy? :) Nálunk is hasonló játékot kellett írni..
    C-t, de főleg C++ -t nem túl egyszerű megérteni sajnos. A programnyelv maga könnyebb, mint mondjuk a matlab nyelvezete, logikus is, de ahhoz, hogy rendes, jól optimalizált programot rakjunk össze belőle, ahhoz nagyon sok mindent kell megtanulni, de főképp megérteni, a megfelelő memória foglalástól kezdve a címzés és mutatók megértéséig, vermek kialakításáig. Számomra ezek jelentik inkább a problémát a nyelv elsajátításánál, a többi rész jó ötletekkel megoldható..
    Órán mi torpedót fejlesztettünk, Faustus elmondásához hasonlóan, először csak tábla rajzolás, majd bekérések, végül ezek tárolása, összehasonlítása, pontozó rendszer, mentés, mígnem végül a teljes játék összeállt. Idén pedig hasonló módszerrel sakkprogramot írtunk, de ezt temészetesen AI nélkül, csakis human vs human rendszerként üzemelt.