Saját RTS játék készítése Pascal-ban
  • Dj Faustus #20
    "A Pascalt nagyon gyorsan verd ki a fejedből. Szvsz még tanulónyelvnek is szörnyű."
    Pediglen annak találták ki a Logoval és a Basic-kel egyetemben.
    C#, C++, Java - ezek megfelelő alapozás nélkül eléggé rémisztőek egy kezdő számára (bár alkalmazást fejleszteni ezeken a nyelveken érdemes).

    "Első lépés, hogy jó programozó legyél, hogy ne akarj trendi édibédi lenni ezzel a "Cewa"-val..."
    [Egyetért, komolyodjunk]

    "A MYSQL, HTML, CSS, JAVASCRIPT, PHP meg az ilyenek viszonylag jól mennek"
    Akkor javaslok egy projekttervet: készíts egyszerű játékot, és fejlesztd tovább.

    Például vegyük a mastermind-dot: az 1. játékos kitalál egy 4 (6,8,...) színből álló kombinációt - ezt kell a 2 játékosnak kitalálnia (kiraknia).
    Értékeléskor ha a 2. játékos eltalált egy színt és az jó helyen is van, akkor az értékelőmezőn fekete jellel jelölik. Ha eltalálta a színt, de az rossz helyen van, fehéret. Ha a kiválasztott szín nem szerepel, üres marad az értékelőmező.
    Példa számokkal
    Példa színekkel

    Először ezt csináld meg egy ember (ő legyen a találgató) az egy gépi játékos ellen.
    Utána tegyél bele játékmentési funkciót, majd beléptetőfelületet (hogy az öcsike ne rontsa el az éppen vívott játékodat), majd kialakítható a többfelhasználós változat (több emberi játékos a gépi játékosok ellen; majd ember ember ellen, végül gép az ember ellen).
    Így lépésről-lépésre haladva tudsz eljutni a lélekvesztőtől a motoros csónakig. ;)

    "szerintem érdemes lenne ezek forrását tanulmányoznod, és közben a nyelvet tanulnod, belepiszkálni a kódba, megnézni mi változik, stb."
    A csavarhúzó ismeretével neki az atomtengeralattjárónak? Az szép kihívás!