Saját RTS játék készítése Pascal-ban
-
#20
"A Pascalt nagyon gyorsan verd ki a fejedből. Szvsz még tanulónyelvnek is szörnyű."
Pediglen annak találták ki a Logoval és a Basic-kel egyetemben.
C#, C++, Java - ezek megfelelő alapozás nélkül eléggé rémisztőek egy kezdő számára (bár alkalmazást fejleszteni ezeken a nyelveken érdemes).
"Első lépés, hogy jó programozó legyél, hogy ne akarj trendi édibédi lenni ezzel a "Cewa"-val..."
[Egyetért, komolyodjunk]
"A MYSQL, HTML, CSS, JAVASCRIPT, PHP meg az ilyenek viszonylag jól mennek"
Akkor javaslok egy projekttervet: készíts egyszerű játékot, és fejlesztd tovább.
Például vegyük a mastermind-dot: az 1. játékos kitalál egy 4 (6,8,...) színből álló kombinációt - ezt kell a 2 játékosnak kitalálnia (kiraknia).
Értékeléskor ha a 2. játékos eltalált egy színt és az jó helyen is van, akkor az értékelőmezőn fekete jellel jelölik. Ha eltalálta a színt, de az rossz helyen van, fehéret. Ha a kiválasztott szín nem szerepel, üres marad az értékelőmező.
Példa számokkal
Példa színekkel
Először ezt csináld meg egy ember (ő legyen a találgató) az egy gépi játékos ellen.
Utána tegyél bele játékmentési funkciót, majd beléptetőfelületet (hogy az öcsike ne rontsa el az éppen vívott játékodat), majd kialakítható a többfelhasználós változat (több emberi játékos a gépi játékosok ellen; majd ember ember ellen, végül gép az ember ellen).
Így lépésről-lépésre haladva tudsz eljutni a lélekvesztőtől a motoros csónakig. ;)
"szerintem érdemes lenne ezek forrását tanulmányoznod, és közben a nyelvet tanulnod, belepiszkálni a kódba, megnézni mi változik, stb."
A csavarhúzó ismeretével neki az atomtengeralattjárónak? Az szép kihívás!