• rigidus
    #119
    > Nagy túlterheléső manőverek közben az ember nem dumálgathat és a rádióforgalmazás közben is zavaró lehet.

    Na ezen anno magam is ragodtam, hogy radioforgalom vagy egyeb mellekzaj (pl.: turbulencia, over G utan lihego pilota) kozben, hogyan mukodott. Anno ha jol emlekszem meg egy baratomtol kaptam egy konyvet ami ezeknek a tesztelesere is kitert. Na abban voltak olyanok, hogy minden pilotatol kulon hangmintat vettek majd azzal tanittattak be az AI-t minden menupontra. A konyv nem nagyon reklamozta az ezzel kapcsolatos kudarcokat, de az nyilvanvalo volt, hogy nem ment siman. Kesobb aztan oroszok is rakaptak a Mig25-nel. Bar ok nem a berepules kozben hanem mar javaban hadrendben volt amikor a KGB altal kicsempeszett technologiaval felszereltek egy Mig-et.

    Egyebkent nem csodalom, hogy nem valt be. A mai napig nincsen megbizhato beszedfelismeres. Nalam is evekig napirenden volt a kerdes es speciel en a mai napig nem tudok olyan gyakorlati alkalmazasarol ahol komplex feladatokra, netan zajos kornyezetben megelegedessel hasznalnak. (Talan meg az Office 2007 SR-je ami elmegy, de kisebb zaj es az idegen hang azt is ugyanugy meghulyiti mint a tobbit.)