• Abu85
    #54
    A Crysis-ben a DX10 a D3D10_GSparticle parancsban kimerül. Ez ugye a robbanások részecskeszimulációja illetve a vízfelverődés a motorcsonakoknál, ezek képminőségben nem többek a scriptelt eljárásnál (GF8-on viszont lassúak a részecske szimulált eljárások, ezért vannak már tiltva driverből). Érdemes visszarakni pár verzióval ezelőtti nV drivert ott ugye nem volt a motorcsónakoknak vízfelverése, mert az GSParticle effekt volt. Az 1.1-es patch viszont csináltak rá fixed eljárást így arra van lecserélve az új driverekben. Tehát az nV sajna nem csinálja meg még azt az egy rohadt DX10-es effektet sem a Crysis-ban.

    A Lost Planet és a Bioshock csak a többcsatornás Int16-os texturaformátum miatt gyorsabb DX10-ben a Radeonnál. Nyilván használhattak volna FP16-ot is a fejlesztők, mert ebben a formátumban a Radeon majd 100%-al míg a Geforce 10-15%-al is gyorsabb és sokkal szebb a képminőség. Az Int16 viszont kézenfekvő volt az nV-nek, mert a Radeon TMU-it FP32-es szűrésre készítették fel, így az Int16-os formátum a nem megfelelő regiszterkialakítás miatt lassabban lesz leszámolva. Ez a Lost Planetben nem lehet visszahozni a shader erőből, mert ott kevés területen használnak komplex kódokat. A Bioshockban az új driverek már sokat dobtak a DX10-es eredményen, míg a DX9-eseken pedig egyenesen nincs ellenfele a HD3850-nek sem (akár küldhetnek ellene 8800Ultrát is).

    A Company Of Heroes és a World In Conflict pár komplex Pixel shader kódnál használnak speciális utasítást, ami miatt helyenként az átlag sebességhez képpest belassul a GF8, mivel SFU teljesítmény jelentősen kisebb a Radeon rendszerekhez képpest.