• lapaleves
    #67
    igen... később láttam városról volt szó. akkor kevesebb hurráoptimizmussal tudd be annak, hogy a városi ember messzebb van a természettől, tovább tart vissza az út. a logisztikai nehézségeket (hogy hol van hely egy komposztálónak) meg a "a kurva leveleket tuti a köcsög szomszédtól fújta át a szél" hozzáállást felejtsük el kicsit :)

    szülővárosomban pl. múltkor akciósan ingyé elvitték a zöldhulladákot, kutyavásárkor mondjuk...

    egyébként a témához: nem hiszem, hogy ez a technológia jelentené a vízválasztót. szerintem annyi tonnát mérnökileg nem tudunk visszapumpálni, amennyit az atommal (az 50 éve ismert atommal) megspórolunk.

    lehet, hogy radikális meg sötétzöld, de egyetértek kvp-vel, hogy ez a jelenlegi, alapvetően hibás tehnológiák (és ezek piacainak) további fenntartását szolgálja. múltkor az lcd monitorokkal példáztam a dolgot, amik 600e-be kerültek mikor még új volt a tech. most minden chipses zacsiban találsz egyet. kis politikai akarattal el lehetne indítani azokat a piacokat, amikre szükség van (napkollektorok pl.). nem (csak) a kocsikra kell gondolni, a lakások fűtése brutális co2-t termel. aki megnézi a gázszámlát kiszámolhatja egy átlagos tél alatt hány tonna co2-t tol ki a levegőbe. a közlekedés kutyafüle ahhoz képest. úgy meg pláne, hogy míg a verdáknál komoly technikai akadályok vannak, addig kis sörivással komoly energiákat lehet kinyerni a lakás fűtésére.

    a co2 tőzsde meg watafakk? majd szóljanak ha látom a termékekben az előállításukhoz elhasznált brutális mennyiségű energia / co2 árát. addig számok tologatása, gyakorlatilag arra jó, hogy láthatóak legyenek az országok közti arányok. grafikonokkal nem sokra megyünk.