az előző évszázad propagandája, szovjet, amerikai, náci, vagy más nemzeté, ide jöhet.
  • remark #77
    Azért hívtam a kokakóla marketingjét propagandának, mert ami kicsiben marketing, az az egész rendszert nézve a konzumidiótaságra épülő társadalomirányítási rendszer propagandája. Ezért használom a propaganda szót, mert valójában többre célzok a mondandómmal mint amit ilyen röviden le lehet írni.

    Ha azt el tudod képzelni hogy a kokakóla tudatosan ad pont olyan reklámokat amilyeneket, és ezzel jól mérhető gazdasági eredményeket ér el, akkor ha ezt a gondolatot továbbvisszük, akkor érdekelne hogy hol mond csődöt a fantáziád?
    Tehát egy cég még képes arra hogy különféle módszerekkel igényt teremtsen a termékeire és így megnövekedett profitot zsebeljen be. Két cégről ugyanezt el tudod-e képzelni? 1000 cégről? Egy politikai pártról el tudod-e ezt képzelni? És 100 politikai pártról?
    Ha a dolog kicsiben bizonyíthatóan működik és bizonyíthatóan alkalmazzák, akkor mi akadályoz meg abban hogy el tudd képzelni hogy a dolog nagyban is működik? (Arról nem is beszélve hogy ráadásul ezek a manipulációs technikák nagyban jobban működnek mint kicsiben...)

    (Gondolom a The Century of the Self c. sorozatot még nem sikerült beszerezned/megnézned...)