Xantia#5
Viszonylag egyszerű kis fogyasztású kocsikat gyártani, a súlyát kell lecsökkenteni. Ezzel viszont a szakitószilárdságon veszitünk, azaz kevésbé lesz biztonságos a jószág.
Hosszabb távon egyszerűbb lenne teljesen kikapcsolni az embert a közlekedésből, és "majdnem hibamentes", vagy hibatűrő közlekedési rendszert vezetni be. Így kidobható az összes gyűrődőzóna, és passzív biztonsági eszköz - azaz negyed súllyal is megvalósítható a közlekedés.
Másik módszer lenne, ha a zártpályás szállítóeszközök (vasút, villamos) megoldásait használnánk hatékonyabban - egyfajta síntaxiként. Benzin helyett atomerőmű termelte villamos árammal hajtva ezeket. Például ha felszámolnánk az összes vasúti kereszteződést, akkor a meglévő zártpályán, a mostani technikával könnyen tudnánk biztonságos, de sűrű közlekedésű, automata személy vagy teher forgalmat biztosítani. Képzelj el egy olyan tehervagont, amelyben adott a kerékhajtása, van áramszedője, és a vezérlés automatikus elküldi a címzettnek - optimalizálva a közlekedés többi résztvevőivel. Nem kell vonatokat összeállítani, nem kell sok személy az üzemeltetéshez, nem kellenek állomások, azaz mellékvonalak mindegyike saját állomás lehetne.