• katt777
    #28
    Nem hangérzetben játszik szerepet a hallásküszöbön túli érzékelés (nem csak ultra, hanem infrahangok is), mert azt nem is a füleddel érzékeled, hanem a tested különböző részeivel (a rezgéshullámokat). Így lehet pl. félelmet kelteni, tudatot és hangulatot különböző frekvenciákkal befolyásolni (vagy megfelelő frekvencián szívinfarktust, agyvérzést okozni, mint kifinomultabb politikai gyilkosságoknál szokás, esetleg a testedet szétrobbantani, de építményeket ledönteni is), de ennek csak a hangkibocsátáshoz van köze, a halláshoz nincs.
    Egyébiránt az zenében is megvannak az al- és felhangok, a hallásküszöbökön túl is, amelyek rezgését érzékelheted (a testeddel, nem a füleiddel) kellemesnek, vagy kellemetlennek, no és ez aztán tényleg nincs benne egy digitális felvételben, persze nem a digitális rögzítést értve, ahol eleve hiányzik, hanem mondjuk egy élő koncert felvételét. Ezért teljesebb egy analóg felvétel "érzete", mert ha a rögzítőanyag bizonyos frekvenciákat nem is rögzít, az előadás közben képződő hangokat, és lejátszódó folyamatokat igen, így visszahallgatáskor előállítódhatnak a hallásküszöbön túli, ill. az alatti frekvenciák is. Így lehet érzékelhető a különbség más akusztikájú helyeken felvett azonos zenék között is, és amit egy stúdiólemezen nem fogsz hallani (ill. ott a studió csendje a "módosító" tényező. Stúdiófelvételnél persze a környezet hiányát pótolhatja, hogy milyen akusztikájú helyen halgatod, de az analóg felvétel hatása ekkor is teljesebb lesz.
    A digitális felvételek felbontását persze lehet a végtelenség -1-ig növelni, de a tökéletes felvétel akkor is analóg lehet csak.