-
#79
nesze info :D :
( nem készpénz de kb ilyen lesz ha lesz , egy klántárs fordította le )
Hat játszható faj: Dwarf, Alfar, Human, Mahirim, Mirdain, Ork
Indulásnál 500 skill és spell
Bizonyos skilleket NPC-ktől bizonyos spelleket más játékostól is meg lehet tanulni.
A max skill szint 100.
Elméletben bármely karakter bármelyik skillt megtanulhatja, vannak viszont faj-specifikus skillek, vagy olyanok, melyeket csak prestige class tanulhat meg.
Nincsenek szintek, tisztán skill rendszer.
A skillek gyakorlással, használattal fejleszthetőek.
Vannak skillek, melyek megtanulásának előfeltétele, valamely skill előzetes ismerete ("skill-tree").
Alapattribútumok: strength, intelligence, constitution
Osztályok (classes): explorer, hunter, mercenary, smith, magician, fisherman
Prestige class-ok: paladin, assasin, gladiator, enchanter
Nincsenek klasszikus klasszok, egy dwarf fighter és tanulhat mágiát.
A karaktereknek lehetőségük van a későbbiekben egy class-rendszer követni, a prestige class-ok révén.
Egy felvett prestige class-ot, kis büntetéssel meg lehet változtatni.
Összesen kb. 100 prestige class lesz.
Reputáció rendszer a karakterek között, híres/hírhedt lehet a karakter.
A karaktereknek rendszeresen enniük és inniuk kell, vagy ideiglenes büntetést szenvednek, de éhen/szomjan nem halhatnak.
A vértezet hatással van az úszási és futási sebességre.
A karakternek lehetnek NPC petjei, megszelíditett ("tamed") állatok és szörnyek, idézett csontvázak, elbájolt ("charmed") állatok és szörnyek, fogadott NPC kereskedők, fogadott NPC őrök.
Hat gyürüt lehet viselni.
Köppenyt ("cape") és palástot ("robe") lehet viselni a vért felett.
Lesz egy skill-bar amire skilleket lehet kitenni.
Mágia iskolák: Lesser Magic, Greater Magic, Element of Fire, Element of Earth, Element of Water, Element of Air, Witchcraft, Spell Chanting, Necromancy, Wild Magic, Arcane Magic, Ritual Magic. Emellett a prestige class specifikus spellek.
A spelleket vértezetben is lehet használni, de büntetéssel (pl tovább tart ellőni).
A spellek is úgy fejlődnek mint skillek, használattal fejleszthetőek a max 100-as szintig.
A tárgyak romlanak használat során. Meg lehet javítani megfelelő skillek és szerszámok ("tool") segítségével. Bizonyos számú javítás után a tárgy megsemmisül. A hátizsák ("backpack") nincs egységekre osztra, tárgyakat szabadon lehet benne mozgatni.
Minden fajnak megvan a maga egyedi vért stílusa. A vértbe bele lehet vésetni ("imprinted") a guild jelvényét ("insignia").
Minden vért különböző védelmet nyujt a sebzés fajták ellen. Például a páncél ("plate") ellenálló a vágó támadások ellen, de nem az elektromosság ellen. A bőr ellenálló az elektromosság, de nem a vágó sebzés ellen. Minden vértnek van bizonyos büntető tulajdonsága is, például mozgás gyorsasága ("movement rate"), "stamina loss", a varázslások idejének növekedése ("casting time"), és a varázslások sikeressége. A fegyver és vért elhasználódása látható.
Valós-idejű harc. Célzással és lövéssel/harcolással.
Harc lóról vagy hajóról, lehetőséggel hogy a legénység az ágyúkat kezelje. A játékosok ostromgépeket, és egyéb nehéz fegyvereket kezeljen.
Vannak mágikus tárgyak, italok ("potion") és tekercsek ("scroll"), melyek a harcban segítenek.
Nem kell FPS játékban edzett legyél, de előnyt jelent.
A karakterek ütköznek, nem mehetnek át egymáson. A baráti-tűz ("friendly fire"), lehetővé teszi, hogy egy ügyesebb kisebb csapat legyőzzön egy nagyobbat. (300 FTW :) )
A baráti-tűz ("friendly-fire") mindig érvényben van.
Magaslatokat, torkolatokat, terep lejtését, fasorokat, folyókat, fennsíkokat ki lehet használni taktikai előny szerzésre.
Nincsen célpont választás ("target selection"), minden támadás célzott ("aimed").
Karakterek becélzása a célkereszttel azonosítja őket (pl: kiirja a nevét).
A hátulról jövő támadások nagyobbat sebeznek.
Célzott támadásoknál a láthatóság ("line of sight") fontos tényező, az aki a magasabb terepen van, előnyt élvez.
A játékban van védekező blokkolás.
Egy hosszú fegyverrel tovább lehet el lehet érni, de ahogy lendíted, megsebesítheted a saját embereidet. A méret számít.
A hátasok ("mounts") teljesen irányíthatóak. A hátason ülő karakter körbenézhet, tárgyakat használhat, támadhat. A hátasok sebzést kapnak, lassan visszanyerik életerejüket ("regenerate health"), és meg is lehet őket ölni. A hátasoknak is van gyalogló és futó módjuk, ugrani és úszni is tudnak. A lovasság használható felderítésre, lerohanásra, oldalba támadásra, üldözésre vagy áttörésre. A hátasról harcoló karakter kevésbé fordulékony, bizonyos terepen hátrányban van, és kevesebb támadási lehetősége van.
Mountról nem lehet távolságba ("ranged") támadni. (wtf, hol vannak a magyarok nyilai?)
A távolban látott füst jelenthet települést, de csatát is. A por felverődik a galoppozó lovak után.
Egy formációba bele lehet rontani hátassal, ami lök.
A játékban nincsenek biztonságos zónák, de a fajok fővárosát erősen védik az NPC őrök. A PK-zó játékosokat a legtöbb őr meg fogja támadni. A PK-zó játékosok nehezen fognak olyan várost találni, ahol kereskedhetnek.
Bárki bárkit támadhat, ha hajlandó viselni a következményeket.
Lesznek aréna események, versengés díjakért.
A játékosok teljes királyságokat ("kingdoms") hozhatnak létre. A játékosok által irányított királyságok beállíthatják az NPC őrök viselkedését, kit támadjanak, kit ne.
Amikor egy karakter meghal, minden olyan tárgy amit magával vitt, a hulláján marad, és teljesen lootolható mások által.
Pozitív státusú ("good aligned") játékosok, bónuszt kapnak a pozitív státusukra, ha PK-zót ölnek. A státus -100 tól (tökéletes gonosz, "ultimate evil"), +100 -ig (a jó mintaképe, "paragon of good") terjedhet.
Minden alkalommal, amikor a saját fajtád játékosát vagy NPC-t ölsz, levonást kapsz a státusodból.
Azok a PK-zók, akik javítani szeretnének státusukon, nehéz folyamaton kell átmenjenek.
A klánok közötti háborúkat előre be kell jelenteni.
A magas státus hozzáférést nyújt küldetésekhez ("quest") és jutalmakhoz, melyek nem hozzáférhetőek, ha a státus alacsonyabb.
Negatív státusban lévő játékosok hozzáköthetik ("bind") a karaktert egy káosz kőhöz ("Chaos Stone"), így relatív biztonságos éledési ("respawn") helyet biztosítva a karakternek.
A PK-zók korlátozva vannak a szabad városokra ("free town"), a birodalmak távoli zugaira és a játékosok irányította városokra ("player-run cities").
A utánpótlás nagyon fontos a klán háborúkban, az utánpótlást a kereskedők, farmerek, bankárok, bányászok és egyéb támogató karakter biztosítja.
A játékban egyértelműek a nyerési feltételek, egy csatát vagy megnyersz vagy elveszítesz, elfoglalsz egy bányát, vagy egy várost.
A klán vezetésére megvannak a megfelelő eszközök, lehetővé téve a vezetőknek a feladatok delegálását.
A zergek (tömegben támadó játékosok) elleni védelmet az jelenti, hogy mennyien köthetik magukat ("tie at") klánkövekhez ("clanstones") és "bindstones"-hoz. (gondolom ezeknél lehet éledni)
"éjszakai raid": Izgalmas eseménysorozat előzi meg egy város ostromát. Amellett hogy ez egy szórakoztató folyamat, lehetőséget at mindenkinek felkészülni.
A szörnyek dinamikusan spawnolnak, nem ugyanazon a helyen, egy mob fajta egy ideig kihalhat egy adott területen.
A játékosok választhatnak a nyitott kalandozás ("open-air adventures") mely alatt mobok ellen harcolnak hatalmas kalandozó területeken, vagy klasszikus küldetések ("traditional questing") között.
Egy ősi civilizáció jelei láthatóak mindenfelé, ez egy igen fontos és aktív része a világnak.
A világban minden tárgy gyártható játékosok által.
Új tárgyakat lehet feltalálni, egy erre szolgáló rendszer segítségével ("item creator system").
A játékosok fegyvereket, szerszámokat, ékszert, vértet, ruházatot, bútort, varázspálcát ("wand"), italokat ("potion"), élelmet készíthetnek.
Az alapanyagokat vadászatból és betakarításból ("harvesting") lehet szerezni.
A játékosok a kovácsműhelyben ("smithy"), műhelyben ("workshop"), alchemista laborban ("alchemist shop"), herbalista laborban ("herbalist's shop") vagy mágus céhben ("mage guild") gyárthatnak tárgyakat.
Minden fajnak van egy különleges saját fegyvere ("signature weapon") amit csak ők gyárthatnak.
A különleges fegyverek: Alfar: Ilshard, Mirdain: Sunbow, Dwarf: Ildhammer, Human: Lightbringer, Mahirim: Ghost Claw, Ork: Aldaruk
A játékban vannak ültetvény farmok.
Lesznek a játékban kereskedő hajók.
A kereskedők a kalózok célpontjai, ezért meg kell őket védeni.
A kereskedők karavánokat alkothatnak saját védelmük érdekében. Testőröket bérelhetnek fel.
A kereskedők a szállítás megfelelő fajtáját kell válasszák, a terep és kifizetődőség figyelembevételével.
A játékosok különböző épületeket építhetnek, kis kunyhóktól, hatalmas várakig és erődökig.
Nem lehet bárhol várost építeni, hanem csak meghatározott helyeken, ami több konfliktust jelent a helyek korlátozott száma miatt.
Öt nagyobb kontinens, és számtalan kis sziget.
Az időjárás fontos szerepet játszik.
A nap/éjszaka ciklus négy óra hosszú.
Lehet titkos rejtekhelyed a több száz sziget egyikén.
Remélik, hogy minden szerveren max 10000 játékos játszhat egyszerre.
A játékban nincsenek zónák. Csak akkor lesz töltőképernyő, amikor egy instába ("dungeon" ? ) vagy épületbe ("structure" ? ) lépsz be.
Lesz politikai térkép, ami mutatja, ki ellenőrzi az egyes városokat, királyságokat, a törvényeiket, és kiket tekintenek ellenségnek.
A játék támogatja a játékosok által definiálható jogi rendszert.
Bizonyos fajok háborúban állnak más fajokkal. A játékosokat megtámadják az őrök, ha ellenséges faj városába mennek. Az Alfar faj minden más fajjal ellenséges.
Klánháború bejelentése ingyenes, de csak naponta egyszer lehet megtenni. A klánháború addig tart, amíg békeegyezményt nem kötnek a felek.
