• vear
    #236
    EVE-ben se túl összetartóak a magyarok. De. Ha nem éppen két ellenséges alliance oldaláról lövik egymást, akkor feleslegesen nem is szivatják egymást (ami már eredmény), és nagy az átjárás a magyar corpok között. Ez érthető is, mert az egyik corp fent van északon, másik nyugatog, megint másik délen. Ezt nem lehet egy corp-ba venni, mert eltérő tevékenységet folytatnak, a helyi viszonyokból is adódóan. Olyan is volt, hogy amikor a magyar kiképző-corpot megtámadták, akkor három alliance-ból is mentek segíteni nekik. Jut eszembe.

    Mi lenne ha ezzel kezdenénk?

    Javaslom:
    1. Mindenki addig marad a kiképzőben, ameddig nem érzi magát életképesnek, hogy csatlakozzon egy másik (lehetőleg, de nem kötelezően magyar) klánhoz
    2. Kiképzés végén bárki maradhat a kiképzőben mint veterán, ha úgy érzi, hogy elégedett a klán tevékenységeivel és/vagy foglalkozna a kezdőkkel
    3. Klán-csatin a tapasztaltabbak segítenek a kezdőknek
    4. Ha egy öregebb megy mobozni, akkor visz magával egy fiatalabbat. Egyrészt nem egyedül megy (több szem többet lát), másrészt segítséget is kap. A loot elosztása és a fordított irányú segítség az idősebb karakterre van bízva, megegyezés kérdése.
    5. A kiképző klán rendszeres közös PvP eseményeket szervez a kezdők, veteránok és a kiképzőből kikerült veteránok (akik részvétele nem kötelező) bevonásával
    6. A kiképzőből kikerült veteránok segítséget adhatnak a kiképző klánnak, amivel megismertetik magukat és klánjukat az újakkal, így elősegítik, hogy az újak az ő klánjukba igazoljanak át a kiképzés végén
    7. A klánba belépők brutális beavatási szertartásokon esnek át, akinek a gyomra ezt nem bírja, azt a klán crafter karakter fejlesztése felé tereli
    8. Mindenki (még az is aki nem volt tagja a kiképzőnek, de a magyar DF játékos közösség tagja), vállalja, hogy konkrét ajánlatokkal nem próbálja elcsalogatni az új játékosokat a kiképzőből, mielőtt azok elérték volna a veterán státust
    9. Legyen egy ventri nyitva minden magyar DF klánnak. Minden klán másik szobában, szükség szerint passwordozve, de publikus szobákkal is, lehetőséggel a közös megbeszélésekre. Az hogy másik klánban vagyunk, nem jelenti azt, hogy idegenek vagyunk. Ki tudja mikor jöhet jól egy másik klán segítsége, vagy csak egy információ? Vitás helyzetek rendezésére is jobb a ventri, mint játékban, vagy fórumokon üzengetni, mocskolódni.
    10. A kiképző cég megléte a klánok érdeke. Ha nincs olyan személy aki a kiképzőt vezetné, a klánok vállalják, hogy delegálnak megfelelő személyt aki azt vezeti, és addig viszi, amíg más megfelelő személy át nem veheti annak vezetését.

    Kérdéses, hogy konkrét játékmenetben kivitelezhető-e mindez, meg hogy lesz-e egyáltalán elég játékos, meg hogy mit lesz azzal, hogy ellenséges területen kezdenek a fajok.

    A rendszernek több előnye van:

    1. Szabályozza az új játékosok recruit-ját, amivel sok klánok közötti vita megelőzhető. Jó régen volt egy háború két magyar EVE corp között a szabályozatlan recruit miatt. A fent vázolt kiképző klán ilyet megakadályoz.
    2. Elősegíti, hogy a karakterek megfelelő skillekkel rendelkezzenek és a játékosok is megfelelő tudással rendelkezzenek a játékról amikor kikerülnek a klánokba, amivel a magyar klánok színvonala is jobb lesz.
    3. Esélyt ad a játékosoknak arra, hogy megismerjék egymást.
    4. A játék megfelelő ismerete birtokában tudjanak dönteni arról, hogy milyen tevékenységet végző klánba lépjenek tovább.
    5. Egy roaming PvP klán nem foglalkozhat a kezdőkkel. Nem viheti magával portyázni a kezdőket, mert azok túl könnyen meghalnak. EVE-ben kb 12-15 millió skill pont kell ahhoz, hogy valaki életképes legyen a full PvP területen, és egy ott élő corp-ban. DF-ben is lesz egy ilyen ponthatár, ami ahhoz kell hogy PvP területen használható ne pedig teher legyen a karakter a klán számára. Egy ilyen klán nehezen tud új (de már megfelelően képzett és megbízható) tagokat szerezni. Azzal hogy támogatja a kiképző működését, az újakat a kiképzőhöz irányítja, biztosítja magának a képzett karakterek/játékosok utánpótlását.