• kukacos
    #50
    Szerintem a megoldás a random generált tartalom magas szintre emelése lenne. Ebben még az összes játék gyerekcipőben jár, az eddigi kísérletek elég gyengécskék voltak.

    Lehetséges panelekből összerakni érdekes történeteket és karaktereket, tekintve, hogy a legtöbb RPG eleve paneleket használ (gonosz mágus/amnéziás főhős/nemes lovag, csak hogy a Witcherben is felbukkanókat említsek). Valódi karaktermodellekkel, tehát a személyiségek érzelmi-logikus modellezésével meggyőző motivációkat lehetne kitalálni úgy, hogy a játékos nem is érezné, hogy a történet generált. Én úgy indulnék el, hogy veszek egy jó RPG-t, mondjuk a Witchert, és addig javítanám a történetgenerátorom, amíg az illető alap RPG összes története előállíthatóvá válik. Aztán veszem a következő RPG-t, és így tovább.

    Egy ilyen rendszer messze érdekesebb lenne, mint a mai fix felépítésű mesélés. A játék célja lehetne valami olyasmi, hogy "szerezd meg a királyság trónját", minden további instrukciók nélkül. A játékosnak először információt kell szereznie arról, hogy is megy a választás, aztán mondjuk bizalmába férkőznie a megfelelő embereknek, de hogy miként, ez teljesen rá van bízva.

    Ami ebben igen nehéz, az a párbeszédek hitetőre formálása, nem is beszélve a beszédgenerálásról. Talán ez az egyetlen tartalma az RPG-knek, ami valóban magas szintű emberi közreműködést igényel.