kukacos#48
Csak arra gondolok, hogy az engine - főleg egy RPG esetében - nem csak grafika, hanem sok minden más is, pl. hangok, szereplők, tárgyak, AI és scriptelés, amiben az NWN mindig is erős volt. Sajnos nekünk nem sok beleszólásunk van a használt motorba, és sok más szempont is belejátszik (árak, feltételek, support... :) )
Másrészt egy FPS motorja más feltételeket kell teljesítsen, mint egy RPG. A Crysisban sincs nagyon távoli kép, a pályák ügyesen úgy vannak elrendezve, hogy egy - persze látványos - hegyfal lezárja a kilátást. Jó ellenpélda mondjuk az ArmA, ahol tényleg 8-10 km a látótávolság, de ennek megfelelően elég lassú és sokak szerint ronda (szerintem nem; csak egy repszimulátor távlatú grafika más nagyságrend, mint egy közel csőjáték, mint a Crysis).
Én továbbra is várok egy olyan RPG játékot, ami grafikailag és méretekben reális. Talán még az Oblivion volt eddig a legközelebb, de túl nyilvánvalóan a játékos környezetén volt a hangsúly. Nem bírom, hogy a "városokban" 30 ember, ha mászkál, nem tetszik, hogy a városok közti távolságok kb. 200-300 méternek felelnek meg. Olyan városokat és erdőket szeretnék, amikben tényleg el lehet tévedni, és fel kell másznod egy fára éjszaka, hogy fények után kutass. Volt már kísérlet reális méretekre, de csúfosan megbukott (Dark and Light). Ami persze ebben nehéz lenne a designereknek, hogy a realitást hogyan egyeztessék a játék szórakoztató aspektusával, mert ugye hosszú távon senki sem szeret kilométereket lovagolni két település között. De van erre is sok megoldás, lásd Obli rendszere, de akár lehetne egy slider is, ami a generált tartalom méreteit állítaná hardcore és lightosabb verziók között.