• kvp
    #19
    A rambus rendszere semmivel sem jobb mint a ddr, csak par lepessel elorebb jarnak. Altalaban negyed akkora az adatbuszuk, de negyszer akkora a sebesseguk. Hasonlo de olcsobb megoldas lenne gddr4-es ramokat hasznalni egy gepben, egy 6-8 csatornas memoriavezerlovel. Mondjuk az xbox360-ban veletlenul pont ez van megvalositva (gddr3-al). Ha egy alaplapgyarto osszeszedne magat, es keszitene rendes gddr4-es rammal szerelt alaplapokat, akkor sokkal olcsobban juthatnank maximalis teljesitmenyhez. Az egyetlen gond, hogy cpu-k front side bus-a nem birna a tempot, legalabbis egyelore. Az uj intel-es megoldas 2 helyett mar 3 csatornas lesz cpu-nkent. (legfeljebb 3 egyforma ram-ot kell a gepbe tenni) Viszont siman felmehetnenek 32-ig, csak a legtobb ember nem akarja megfizetni a 32-szeres arat. Az xdr is ezert draga, mert egyreszt jelenleg is 4*2 chip van belul, masreszt minden chip egymaga dual channel-es, es tobbnyire ezek vannak meg dual-ban (tehat effektive quad channel-ben).

    Ha valaki kihozna egy 512 bit szeles 200Mhz-es _sdr_ ramot 1-1-1-2-es kesleltetessel, akkor pont ugyanazt a teljesitmenyt kapna, mint egy DDR3-1600-assal. Meg a kesleltetesi idok is azonosak lennenek a cpu szemszogebol. 2Ghz-es cpu eseten egy 64 byte-os cache sor 50-100 orajel alatt jon be. Ezt az 512 bites szervezessel es a cas jel elhagyasaval le lehetne vinni 40-ig, teljesen bufferelt interleave-es megoldassal 20-30 orajelig. Viszont a multiplexelt 64 bites busz, amit a ddr-ek hasznalnak csak 4-5 orajellel lassabb ennel az idealis megoldasnal, ami azert nem jelentos (tehat 50-100 helyett 55-110). Egy 2Ghz-es egymagos intel cpu idealis, varakozasmentes mukodesehez 110 orajel alatt nem 64 hanem kb. 220 byte-nak kellene atmennie, amit egy 4 csatornas ddr3-as vagy egy ketcsatornas gddr3-as vagy egy ketcsatornas ddr4-es memoriavezerlo tudna biztositani.