| F.A.Q|
  • xMokix
    #2707
    Hát ez nem kis meló lenne :D Meg most mondhatnám azt is, hogy "Ott az internet", de ha valaki bele akar vágni, akkor én segítek szívesen, plusz bárkinek segítünk, aki beír ide.

    De akkor nézzük a stun-t.

    Amikor beviszel egy támadást, akkor két dolog történik. 1.: a támadáshoz tartozó sebzés levonódik az életedből (arról is lehetne beszélni, hogy mik befolyásolhatják például egy normál vagy move sebzésnek mértékét) és a támadáshoz tartozó stun érték hozzá adódik az aktuális stun mérődhöz. Minden karakternek személyre szabott stun mérője van. Sethnek nevetségesen kevés van, pontosan 750, Zangiefnek meg 1200-a van. Ez azt jelenti, hogy Seth 750 stun pontot szenvedhet el, mielőtt dizzy-vé válna. Dizzy az, amikor a karaktered azt a vicces szédelgő animációt csinálja, körülötte madarak és halálfejek (madár ha az első, halál fej a második a meccs során... satöbbi). Persze az már nem vicces, hogy ez alatt nem tudsz védekezni és ki vegy téve az ellenfeled akaratának. Ez az animáció változó ideig tart karakterenként. Persze le tudod rövidíteni a dizzy állapot idejét az iránygombok, D-pad, joystick rángatásával :D

    Oké, de hogy nő a stun méter? Minden egyes mozdulatodnak van egy alap stun értéke. Nézzük Chun Li távoli nagyütését. Az bizony 200 stun-t okoz. Nem kell hozzá sok matek, hogy kiszámoljuk, hogy Seth bizony 4 nagyütés után már dizzy állapotba fog kerülni. Azonban ennyire nem vészes a helyzet. Minden egyes találat után, ha hátrálsz és védekezel, a stun mérőd elkezd csökkeni viszonylag tempósan. Viszont ha eltalálnak a csökkenés procedúrája során, akkor a stun métered megáll azon a szintet és az aktuális értékhez adódik majd a következő move stunja.

    Tehát... Seth bekap egy HP-t, megijed, elkezd hátrálni... Chun utána sétál, majd Seth akar tolni egy sonic boomot, viszont Chun ütése elfojtja azt. Szóval a 200 lement 100-ra, azonban ismét bekapott egy 200-as stun (ami ugye több, mivel counter lett a HP, de ebbe most ne menjünk bele :D , így a métere 300-on áll.

    Szóval minden egyes karakternek megvan a movejaira, normáljaira leosztott stun érték. Van pár nevetséges is, mint például Zangief counter nagy ütés fejelése, ami 750!!!!!! stun-t okoz, azaz egy ütéssel dizzyheti Sethet :D

    Azonban, mint az alap kombózásnál, a stunra is hat a csökkentés, azaz scaling. Tehát a kombó során csak úgy mint a sebzés, a stun érték is csökken aszerint, hogy hanyadik találat volt az adott move. Tehát csak az első két ütés fog maximális stun-t okozni, utána pedig csökken a scaling szerint.

    Ha pedig dizzyk leszünk, akkor a stun méterünk lenullázódik és kitolódik a határa, így másodjára már több ütést kell ahhoz, hogy ismét dizzyk legyünk. Persze ez csak egy körre igaz, minden körben alapállapotra áll a stun mérő.

    Nagy vonalakban ennyi lenne a stun. A lényege az, hogy gyümölcsözővé teszi a rushdown-t és azt, hogy nyomás alatt tartsuk az ellenfelünk :D