• feamatar
    #60
    valamit nagyon félreértettek OGLel és DXel kapcsolatban... a DX tulajdonképp egyfajta játék SDK felvértezve rengeteg, főleg játékok írásához szükséges funkcióval, könnyítéssel... a DX célja kezdetektől ez volt, ennek egy része a D3D, az OGL kezdetektől fogva a professzionális cgre tervezték, a Glide azt pedig 3dfx hozta létre, saját kártyái számára, és igencsak low-level volt nehezen programozható, korai kártyáknál ez előny volt, mert nagyon mélyen bele lehetett túrni a rendszerbe, idővel azonban nem érte meg a körülményesebb fejlesztés.
    Az OGL APIja sokkal kényelmesebb volt DX8ig a D3Dnél. Teljesítményre mindkettő ugyanolyan jó, és mindkettő ugyanannyira naprakész. Bár néha kicsit ez a jobb, néha kicsit az. AZ előnye a DXnek abból származik ,hogy már alig kell hozzá használni segédkönyvtárakat. De senkit nem köteleznek a D3D használatára, lehet OGL alapú grafikát DInputtal összekötni. Az OGL tartalmaz olyan dolgokat is ellenben amire a játékoknak nincs szüksége(nem tom pontosan miket, mert OGLt nem ismerem valami mélyen, DXet is tanulom még). És mindkettő hihetetlenül jól optimalizált tud lenni.
    Az MS nem akarta megszüntetni az OGL támogatást, tekintve, hogy a tudományos alkalamazások és a grafikai programok OGLt használnak, mert olyanok az igényeik!!!! A videókártya gyártó feladata a megfelelő OGL támogatás létrehozása. Emellett az MS valamelyik belső fejlesztője mondta hogy teljes támogatása van az OGLnek, csak nem az MStől, nem tom most pontosan hogy van, a megfelelő MSDN blogon utánna lehet olvasni, elnézést a hosszú kommentért