Sins of a Solar Empire
-
#79
Tegnap este nyomtam egy kb. 6 óra menetet small (tizenvalahány bolygós) random pályán, kalózokkal (1.02) és egy ellenféllel, kicsit jobban megnéztem a játékot, és szerintem:
- A fejlődés normál szinten borzasztó gyors. Kb. 3 óra elteltével már szinte minden military (még a legutolsó bolygóágyú is) és fontosabb civil research megvolt, jóformán csak a fleet-re gyúrtam, de így is rengeteg pénzem és nyersanyagom volt (kb. 6-7 bolygó birtoklása után).
- Az előzőhöz kapcsolódóan mellékszál: a nagy bolygóágyú nem csak a szomszédos rendszerekbe tud lőni, hanem sokkal messzebb is. A kalózbázist is lövi. Egy ágyú viszont nem elég, nagyon hosszú a cooldown-ja, több ágyú biztosan jobb lehet, de azok meg rengeteg (14) taktikai slot-ot esznek a "frontier" telepeken, nem biztos, hogy megéri foglalkozni velük. Szerintem a bombázó cirkálók (mint pl. a Krasov), vagy a bolygók ellen kitűnő capital ship-ek többet érnek.
- A gép viszonylag okosan taktikázik rendszerszinten, jól csoportosítja át az erőit és kíméletlenül betör az őrizetlen bolygókra, de egy bolygón belül könnyen megvezethető: 99%-ban a trade post-okra és hajókra szállnak rá, ill. a media hub izgatja őket. Ha van trade post, a kalózok mindig azt támadják. A laborok, bányák, javítódokkok, stb. jóformán sosem érdeklik őket. Vagyis a gauss ágyúkat érdemes olyan helyekre rakni, ahol tűz alatt tudják tartani pl. a trade post-ra támadó hajókat. A kalózoknál (ill. a fajoknál) van egy hajófajta, ami nyílegyenesen a bolygóra ront, itt értelemszerűen az érkezési oldal közelében kell lerakni a pont-védelmeket.
- A capital ship-ek 10. szinten megrekednek. Azért egy small pályán ezt megintcsak túl gyorsnak tartom. Volt négy nagy flottám, vagy 6-7 capital ship-em, ebből kettő is 10. szinten járt már a végén, és akkor még az ellenfél fő erőit még nem is daráltam be.
- Egy nagyobb (min. 30-40 hajós) csatára bezoom-olva érezhetően rángat már a gép. Igaz, 1680x1050-ben nyomom, max.-on, egy Core2 6300 / 2 GB-os gépen, de azért mégiscsak na. :)
- A #74-ben írt "influence attack" működik. Egy szomszédos ellenséges rendszer átállt hozzám, olyan erős volt a befolyásom. Folyamatosan esett a hűsége, majd 0%-on függetlenné vált és később csatlakozott hozzám (nem figyeltem, mennyinél).