• shabba
    #35
    Nem a non-stop letöltők szaporodnak, hanem az átlag felhasználók forgalma nő, a különböző youtube meg gugli féle video letöltők és hasonló programok forgalmai által. Ha a szolgáltatónak van mondjuk 40 kapacitása és erre 200 usere, és eddig az volt a leosztás hogy 20 kapacitást elhasznált 180 user, 20 kapacitást meg a 20 hardcore akkor ez eddig lehet még belefért. A gond az hogy a 180 kisebb forgalmú elkezdett youtubeolni meg hasonlók és a forgalma fölemnt 30 egységre, akkor a 20 hardcoreé értelemszerűen le kell csökkeni 10-re hogy beleférjenek a 40-be. És ilyenkor az a 20 hangosan hagoztatja az igazát mindenféle fórumokon hogy őt most de lekorlátozták, a korlátlan szolgáltatás nem is korlátan meg hasonlók. Holott ő csak a bevételek tizedét adja, miközben a költségeknek akár a felét is generálja. Értelemszerű hogy a szolgáltató szempontjából meg azok az ügyfelek az értékesek akiktől a bévétele 90%-át kapja, miközben kisebb költségbe kerülnek. Ezeknek az ügyfeleknek az elégedettségének a megtartása fontosabb mert ha ők elmennek akkor a bevétel oldalon 90% mínusz lenne. Ha a nagyforgalmúak mennek az meg csak 10%. Ha pedig a nagyforgalmúakon belül az igazán hardcoreok az meg csak alig 1-2% bevétel kiesés miközben az áteresztő a kapacitásnak ezek a userek olykor negyedér, harmadik is lekötik.

    Szóval a szolgáltatók ésszerű pénzügyi döntést hoznak amikor a legnagyobb költséggel járó és legkisebb bevételt termelő ügyfeleket korlátozzák vagy szimplán megszabadulnak tőlük.