#419
Miközben az előző hozzászólásban elkülönítetted azt, hogy a TKÉ-nak lehet egy objektív(mérhető) és egy szubjektív oldala, itt megint kevered a kettőt.
Persze mondhatjuk azt, ha a TKÉ fizikailag nem történik meg de szubjektíve átéli ezt a tudatállapotot az ember, akkor egyfajta érzéki csalódás áldozata lesz. De azt nem modhatjuk hogy téved! Ez olyan mint ha valaki elájult erre te azt mondod nem elájult, hanem direkt becsukta a szemét és lefeküdt, mert milyen hülyeség hogy valaki ilyet csinál, mert még soha nem csináltál iylet de még a családban sem fordult elő.
A TKÉ ugye a testen kívüli élmény rövidítése, nem pedig a testen kívüli aktivitásé! Láthatólag itt sokan nem tudják a kettőt megkülönböztetni. Azzal, hogy élményként nevezzük meg a jelenséget azt jelöljük, hogy a vizsgálódása tárgya a tudatnak egy elkülöníthető meghatározott állapota, egy tudatállapot.
Egy tudat állapotot meg nem lehet mérni, azt csak úgy tudod ellenőrizni, hogy az illetőt kikérdezed, és ha a szavaiban nincs ellentmondás azokkal, amiket másoktól erre a tudatállapotra vonatkozóan összegyűjtöttél, akkor az alany hiteles forrásnak tekínthető.
Amit lehet mérni az annyi, hogy az alany miközben esetleg jelzi valami módon, ha lehetséges, hogy ebbe a tudatállapotba került, akkor a hagyományos fiziológiai mérőeszközökkel (EEG, EKG, bőrellenállás mérő, stb) mérjük a test állapotát. A kapott eredményt összevetjük azzal, hogy más tudat állapotban mi jellemző a testre, az agyra és ebből próbálunk levonni következtetéseket.
Azok az itt egyesek által bizonyító erejűnek vélt kísérletek, hogy ő most leír valamit és jól eldugja én meg találjam meg, valójában nem bizonyítják, hogy én valóban egy testenkívüli aktivitás útján szereztem meg az infót, csak azt hogy megszereztem. Sokkal jobban ellenőrzött kíséreltre lenne szükség ahhoz, hogy ezt akármilyen bizonyítéknak el lehessen fogadni a testen kívüli aktivitásra.
Szal TKÉ tudatállapotba már kerültem, de hogy ez testenkívüli aktivitást is jelentett azt nem tudnám megmondani.;)))