-
#395
Béta teszt elemzés!
Pár szerencsés a minap kipróbálhatta a játékot jelenlegi stádiumában. Az alábbiak egy rendkívül kritikus és megbízható ember véleményét foglalják össze, nem fizetett hirdetés! :P
--------------------------------
- Már az első küldetéseket is többféle módon meg lehet oldani, ld. Gothic 2-ben a "bejutás Khorinisbe" típusú feladatok.
- A küldetésekkel kapcsolatos lényeknek megkülönböztető nevük van (nem kell órákig keresgélni, melyik 5 gnómot kell kinyírni), valamint szokásos módon a nevük utalhat az erősségükre (pl. éhes farkas -> gyengébb).
- Nincs, és nem is lesz antialias a deferred shading miatt, az árnyékok és fények viszont ennek köszönhető büntetnek és teljesen valósidejűek. Mozgás közben egyébként nem olyan feltűnő az élsimítás hiánya.
- Depth of field van, szóval a távoli dolgok elmodósottak, párbeszéd közben pedig a karaktereken kívül mindent szétmos, hogy az ember a beszélőre koncentráljon, viszont teljesen kikapcsolható, ha valakinek nem tetszene.
- A grafika összességében nem fotorealisztikus, kicsit talán rusztikus, erősen egyedi stílust kölcsönözve a játéknak. De semmiképpen nem Crysis 2.
- Az összegyűjthető növények nem lógnak ki zavaróan a tájból annyira, ha az ember rájuk fókuszál, akkor kivilágosodnak, de ez kikapcsolható.
- A világ felépítése lenyűgöző, látszik, hogy mindent kézzel tettek oda. Nincs két egyformának tűnő kő, nincsenek sablonos fák, minden egyedi hatású. Ha az ember alaposan körülnéz, mindenfelé találhat jóságokat elrejtve, és ezek nem véletlenszerűen generáltak, hanem minden játékban ugyanaz a zsákmány ugyanott lesz.
- A közelharc tanulási görbéje ismét magas. Az agyatlan egérkattogtatás instant halált eredményez. Már az első néhány ellenfél is hajlamos csapatban támadni, ez pedig a kezdezi szinten végzetes, nincs más hátra, futni kell! Akár a könnyű fokozaton is izzasztó lehet egy-egy csata, mivel ismét van stun effekt (pár pillanatra lefagy/elkábul a karakter valamilyen sebzéstől).
- A nyilazásnál és a mágiánál is kézzel kell célozni, nincs célbefogás. A nyílvessző mozgása görbét ír le, a számszeríj és mágikus lövedékek egyenes vonalban mozognak. Mágiánál területjelölő kurzor van (ld. NWN, WOW), ami annyiból mindenképpen hasznos, hogy a formájából és színéből látszik, éppen milyen varázslat az aktív.
- Az emberi ellenfelek képzettségére következtethetünk az animációjukból, mivel magasabb szinten nemcsak a hős, hanem az ellenfelek is speciális animációkkal rendelkeznek. A képzettebbek áttörik a blokkot, erős kombókat használnak stb. (minden, amit mi tudhatunk azon a szinten, ők is tudhatják).
- A zene a szokásos minőség. A hangok ezúttal jobbak az átlagnál, pl. földalatti barangolás közben hallatszik, ahogy a közelben a falról visszaverődik egy lepke szárnycsapdosása, amiből sejthető, hogy arrafelé valami járat van, vagy esetleg csapda.
- A kezelőfelület spártai, játék közben az életerő- és manacsík látszik kötelezően, az iránytú és az gyorsikonsáv kikapcsolható (ráadásul utóbbi csak a használt slotokat mutatja). A karakterképernyő egyben van a leltárral, mindent egy helyen látunk. Utóbbinál nagyobb felbontáson nem plusz oszlopokat rak be, hanem a tárgyak közti réseket növeli, de hátha ezen eszkábálnak még.
- Párbeszédeknél a bal egérrel lehet kiválasztani egy sort, jobbal lehet átlépni az átvezetőt. Az egérgörgő itt nem működik, valamint használni lehet a normál nyilakat + ENTER billentyűt is. Összességében ez tűnt a játékban a legkiforratlanabb résznek! :D
- Ha valakinek nem tetszik a videókban is látott casualos küldetés-kiíratás (pl. "Új küldetés: Menj és gyűjts be 10 palántát"), az az ini-ben bekapcsolhatja a régi típusú kijelzést ("Új naplóbejegyzés" + az ismert pergamenhang).
- A játék atmoszférája magával ragadó, a helyszínek, az időjárás, minden nagyon összetett és hihetően kivitelezett. Leginkább a Gothic 2-re emlékeztet, a napfényes rétektől kezdve a ködös mocsarakon át a töksötét barlangokig minden megtalálható benne.
- A tesztelés során összesen 3 bugot találtak: egyszer nem volt hangja a földrengésnek (miközben az egész szakramentum rázkódott), egy falon át lehetett menni (bár egy olyan helyen, ahová elvileg értelme nincs felmászni), ill. egyszer az Inkvízíció katonája által leütött hős nem mozdult többet, megállt a játék. Viszont fagyás és akadás semmi, nagyon stabilnak tűnik az egész.