• bgabor
    #3628
    Leírnám akkor én is a véleményemet erről a "nagyszerű" játékról.

    Először is, mágust akartam kezdeni, de mivel az Ariccal való dialógusban nem jelenik meg a "tűzözön bor átadása" lehetőség, így nem tudom folytatni a játékot. Ugyebár Aric félreállítása nélkül nem lehet befejezni a mágus alapkiképzést, ami nélkül nem lehet továbbvinni a játékot. Ilynekor mi van? Zárójelben jegyezném meg, hogy a legutolsó patchel játszom, nyilván ilyen "apró" bug tíz patch kiadása alatt nem tűnt fel senkinek.

    Úgyhogy én azt hiszem itt is fejezem be. Azt eddig is tudtam, hogy a piranha bytes Gothic szériájának darabjai hemzsegni szoktak a kapitális bugoktól, de ekkora elemi bug elkövetését azért nem gondoltam volna.

    A játékról:
    Az eslő benyomásaim jók voltak, a játék gyögyörű, és alapból beszél magyarul. Jó volt látni, hogy a piranhás fejlesztők a Gothic3 kapitális bukása után végre megtanultak olyan játékot készíteni, ami atomerőművön való szaggatás helyett átlaos gépen is jól fut, és szép tud lenni. Persze ez együtt járt a bejárható területek méretének 95%-os csökkentésével, dehát mit tegyünk, ők nem képesek nagy területek mellett is jól futó enginet csinálni, mint a Bethesda.

    Aztán döbbenten tapasztaltam, hogy a piranhás fiúk még mindíg úgy képzelik, hogy egy szórakoztató küldetést úgy kell megalkotni, hogy a játékos 13 NPC-vel beszél egymásután, és köztük rohangál, mint a mérgezett egér. Szintén döbbenten fedeztem fel, hogy a mágusként tanulható varázslatok a tűzlabdára, jégvarázsra, meg egy harmadikra korlátozódnak. Na itt már nem tudtam hogy síjak e vagy nevessek, aztán kiderült, hogy az egész annyiból áll, hogy pontokat teszel a tűzlabdára, borharcra, stb, és akkor majd nagyobbat sebeznek. Semmi többféle tűzvarázslat, semmi többféle harcstílus. (Hol van mindez az oblivion és a morrowind többszáz fajta varázslatához képest?) A játék harcrendszere egyszerű, mint a százasszög. Emellé jönnek még a "beszélj 13 emberrel egymás után" stílusú "változatos" "küldetések".

    Összegezve, ez még mindíg kurva messze van a 2006-os Obliviontól. Durva, hogy a piranhás srácok 3+1 Gothic alatt se voltak képesek még csak megközelíteni se a Bethesda által fenntartott szintet. Ezek után én nem fűznék nagy reményeket a Gothic 4-hez, mert a G3 és a Risen alapvető és durva hiányossággokkal küzdött.

    Azt hittem hogy így, sokadik próbálkozásra a piranhásoknak sikerül majd végre összehozni valamit, ami legalább pótléknak alkalmas lesz a következő Elder Srollsig, de nagyot kellett csalódnom. Remélem a fejlesztők a Gothic 4-re végre összeszedik magukat, és teljesen megreformálják a játékukat, mert ez ma már semmire nem elég.