• Encore
    #2869
    Nemrég én is végigjátszottam, úgyhogy írok róla "pár" sort. :)

    Mivel a Gothic 3 a készítők előző játéka és épp nemrégiben játszottam végig, ezért ahhoz fogom mérni. A G3-at a legfrissebb community patchekkel játszottam ,így szinte nem is volt benne bug, és nem volt sivár. Ehhez a verzióhoz fogom mérni a Risent, nem pedig az alap G3-hoz
    ami egy bughalom volt.


    A pozitívumok:

    + Nem tudni melyik frakciónak mi a célja, partra vetett halak vagyunk.
    + Pár emlékezetes quest, pl.: a nyomozás a kolostorban, arra sokáig emlékezni fogok.
    + Kiegyensúlyozottabb rendszer.
    + Bugmentes (szinte). Kétszer volt textura bugom de semmi más....
    + Pár nagyon jó poén, pl.: mikor kérdi a hős hogy kérni fognak-e tőle jelszót, kéne valami jelszó, erre a csóka mondja, hogy mit szolnál ehhez a jelszóhoz: küldd a szállítmányt, vagy letépem a fejed... :D
    + Harcrendszer nagyon jó lett, ki kell tanulni minden ellenfél technikáját és rá kell érezni a harc ritmusára, az eddigi legjobb közelharci rendszer.
    + Jó nehéz, folyamatosan jönnek nagyobb, újabb ellenfelek, illetve a pénz is nehezebben jön, persze a végére sok lesz belőle, de nem annyira mint más rpg-kben ahol pár óra után már össze lehet harácsolni egy kisebb vagyont.
    + Ötletes lények pl a hullazabálók (vagy rablók) elég félelmetesre sikeredtek, mikor a töksötét barlangban mászkálok és meglátok két fehéren izzó szempárt...
    + Trükkös csapdák, csak kevés van belőlük és lehetnének ötletesebbek is.
    + Ahova te felugrasz, oda az ellenség is fel tud ugrani (kivétel persze van).
    + Hangulatos.
    + Nagyon jól optimalizált.


    Most a negatívumok:


    - A terep túl lineáris, sok az olyan helyszín, amit csak egyfelől lehet megközelíteni pl a monostortól nyugatra lévő sírt lebegéssel értem el, de oda máshogy fel lehet jutni? Mert nem láttam ösvényt, vagy feljárót oda, egy sziklaperemszerűség, elég gáz ha csak levitációval érhető el.
    - Az egésznek van egy "kötött" feelingje, pl van a mocsár, a kikötőváros, meg a monostor és ennyi...és még a G3at szidták hogy sok pici, pár házas faluból áll (mondjuk az igaz hogy ez csak egy sziget, de akkor is), kevés az ilyen nagyobb volumenű helyszín.
    - A terep a G3-as Nordmarra emlékeztet, az is ilyen "kötött" volt, csak ott még esett a hó is és köd volt, ezért még rosszabb volt a tájékozódás, de a g3ban ez csak egy része volt a térképnek
    itt meg az egész ilyen. (és Nordmar a havazás és köd miatt hangulatosabb volt).
    - Nincs sok különbség a frakciók közt.
    - Sok a tárgy keresgélős quest, keresd meg az öt gyűrűt, keresd meg az öt discet vagy mit, keresd meg a három arany tányért, stb... már a G3ban is untam, hogy ilyesmiket kell hajkurászni, de persze ez szubjektív, nekem nem jön be az ilyesmi....
    - Nincs igazi kísérőnk, illetve akad párszor de azok nem önként jönnek velünk, hanem mert a quest részei, még jó hogy mágusként meg lehet idézni Fredet a csontvázat, kiváló útitárs nem szól egy szót se :D
    - Főhős nem olyan szimpi mint a gothicokban.
    - Néha kiszámíthatatlan mentés (nem pont úgy és oda tesz vissza,
    pl állok egy szikla szirtjén, mentek és visszatöltésnél már zuhanok le...
    - Kicsi a térkép, és ezt érezhették ezért lett ilyen nordmar szerű hogy sok hely csak nagy kerülővel közelíthető meg (vagy lebegéssel).
    - Az hogy az egész egy trópusi szigeten játszódik kellemes ötlet, de a végére már untam kicsit. Ugye a g3ban meg más Rpgkben ahol nagyobb a terep ott van változatosság sivatag, hegyvidék stb...itt adott volt a sztori hogy egy sziget de némi változatosság belefért volna...
    - Rövid, alig negyven óra alatt végig lehet vinni, a G3ba kb 150 órát öltem és még egyszer tuti előveszem, ezt nem valószínű, mert nem érzem a késztetést...mert kicsi a terep, nem elég változatos, nincs elég város vagy falu, és a frakciók nagyon egyformák...
    - A térkép jelöli hogy hova kell menni (még mindig jobb mintha lenne egy minimap vagy radar, ami zöld nyíllal jelezné hogy hova kell menni az adott questben) de a G3 ez tetszett nagyon, hogy nem volt semmi, hanem mondták hogy keletre, akkor irány kelet és ettől volt kaland, eljutni minden questhez...
    - Túl sok a dungeon, nekem nem tetszenek, ha van egy egy az jó mert hangulatos, de itt már csömöröm lett a végére (érdekes pedig a 90es évek rpg-i javarészt dungeonökben játszódtak lehet hogy túladagoltam?)
    - Nem él annyira világ, mint pl.: a g3ban
    - Egyszer játszható.
    - Bugos FPS nézet (mondjuk alapból nem arra tervezték, úgyhogy ez csak nekem negatívum).
    - Korlátozott szabadság a küldetésekben, pl neves npc-t nem lehet megölni, küldetés tárgyat nem lehet eladni, pedig a g3at ez élethűbbé tette, ha nem figyeltél oda bukhattál valami, vagy valaki fontosat....pl cyrus halhatatlan mikor először találkozunk a templomban a gyíkemberekkel, holott izgibb lenne ha halandó lenne ő is.... Vagy a monostor elleni attacknál is sok a halhatatlan... izgibb lenne figyelni az életben maradásukra.
    - Chapter 2 után nincs új mellékküldi :(
    - Tulajdonképpen csak az első Chapter, ami igazi free roam RPG, de onnantól hogy a 3 nagyobb helyszínen megcsinálsz minden küldetést az első 10 órában, onnantól csak a főszál van.


    Pár olyan dolog ami nem negatívum, de nem is pozitívum:

    1. A zene, nagyszerű de a G3-é jobb volt szerintem.
    2. A hangulat megvan, nem olyan mint a G3-é, de van hangulata, csak kicsit más.
    3. A grafika, nem olyan szép mint a G3, de van egyedisége, ami kiemeli a többi közül.


    Köszönet a magyarításért, jól sikerült. :)


    ja, és egy exploit.. a monostorban artic vagy alric szóval az edző akinek a spéci kardja van és nehéz lenyomni, az arénában küzdöttünk (nem volt még leitatva) és elvert, majd kilépett az arénából épp csak kilépett a lépcsőkre én meg nekiestem és pár ütéssel lenyomtam
    (csak az arénában ilyen kemény gyerek?) mikor elterült elejtette a spéci kardját én meg felvettem, és senki nem szól egy szót sem hogy arénán kivül vertem le. Ezután jött a borral leitatós rész és ő mikor elkérte a rozsdás kardot a másikat megkaptam tőle..megint...
    szóval két kardom volt tőle, el is adtam az egyiket....
    Amúgy szerintem leitatás nélkül is le lehet győzni de az kb egy 45 perces mutatvány lenne az arénában, mert én mikor még nem tudtam hogy átverhető a csóka küzdöttem vele derekasan és rájöttem, hogy ha úgy helyezkedem hogy az aréna szélén a lépcsőkhöz kerül az ürge és ott
    megsorozom akkor ugye kicsit hátrál, na ha ekkor én is hátrálok a másik irányba akkor épp van időm meginni egy gyógyitalt mire visszajönne és nekem esne, illetve max egyszer meg tud vágni.
    Folyamatos védekezés és apránként kell gyakni és inni a poitonöket. Nem csináltam végig, mert úgy fél óra után már begörcsölt a kezem, de a felénél kevesebb életereje volt, szóval szerintem meg lehet csinálni...menteni meg nem volt értelme mert visszatöltésnél az ellenfél
    életereje visszaáll fullra (néha, mert nekem sokszor visszatöltötte normálisan, de kiszámíthatatlan volt hogy mikor, ki lesz "felgyógyulva" és az arénában a mester mindig feltöltődött loadnál).


    Végszó:
    Összességében kicsit csalódás, mert csak az első fejezet az igazi.
    Olyan érzésem van, hogy a Risen csak egy "gyors" pénzszerzési forrás valami nagyobb Projekthez. Legalábbis nagyon remélem.