• grebber
    #261
    Risen: Amit kér a nép!

    (RPGWatch) A harci és lopakodó rendszer pont olyannak ígérkezik, amit titokban dédelgetett álmainkban szeretnénk. Csilli-villi HUD nélkül rejtőzködés közben az ellenfél mondókájából derül ki, mennyire vagyunk ügyesek:
    - Ki az ott a sötétben?
    - Áh, csak a szél zörgeti a bokrokat!
    Ezek a beszólások mindig is ördögi vigyort csaltak orcámra, miközben markomban szorongattam mérgezett tőrömet.

    Karakterünk fejlődése meglátszik a mozgásán. Jó időzítéssel és pici ügyességgel bámulatos kombókat hajthatunk végre. Íjat az elején csak rövid ideig tudjuk kihúzva tartani, utána remegni kezd a kezünk, lehetetlenné téve a célzást. Mesteríjásztól leckét véve azonban megváltozik a helyzet. Biztos kézzel többet is tudunk lőni majd egymás után. A mozgások annyira jók lettek, hogy nem kell a Witcherben illúzióromboló "hit now" ikon.

    Broadsword, szúrófegyverek, balták és buzogányok széles választéka áll rendelkezésre. Könnyűfegyverzetű ellenfelet hamar kinyírhatunk egy crossbow lövéssel. Nehézpáncélos azonban meg sem érzi majd szurkálódásunkat. Ő viszont nehezebben mozog, amelyet könnyű karddal és egészséges el-elrohangálással jól kihasználhatunk.

    A Risen tele van mágiában jártas papokkal. Harcos, orrgyilkos karrier mellett varázslót is képezhetünk magunkból. A fantasztikusan hangulatos transformation spellek sokkal nagyobb szerepet kapnak, mint a Gothic 3-ban. Emlékszik még valaki Gothic 1-ben mily élvezet volt dongóként ide-oda repkedni? Nehezen megközelíthető vagy jól őrzött helyekre őrült csirkeként simán bejuthatunk. Csak emiatt érdemes lesz a mágiát megtanulni. Őrre röhögőgörcsöt varázsolva könnyebben ellopózhatunk mellette, míg nem tudja abbahagyni a nevetést.

    Veszélyesebb területek csak komolyabb küldetések után nyílnak meg, mint a Gothic 1-2-ben. Az első pár órában eldől, hogy a lázadók vagy az inkvizíció oldalára állunk. Kábé 300 küldetésben lesz alkalmunk bőven a választott oldaltól eltérő küldetéseket is teljesíteni. Nyomozástól a diplomáciáig végigjárhatjuk a pokoli kalandozó karriert. Vigyáznunk kell azonban táposabb NPC-k kinyírásával és kincseik elrablásával, mert kövér hírnévrendszert építettek be a fejlesztők, amely nemcsak a városok hozzánk fűzödő idilli viszonyát jegyzi, hanem a magánNPC-k memóriáját is frissen tartja az ellenük elkövetett atrocitások függvényében.

    info: Hardwired