• rotator
    #147
    Hivatalos FAQ

    Számomra kicsit aggasztó a sok "tervben van" státuszú feature, ebből innén tuti nem lesz semmi. A napokban várható, hogy fellőnek valami teaser oldalt a játékhoz. Némi plusz infó: DirectX 9 alá fejlesztenek csak, van antialias, és új jellegű shadert kísérleteztek ki, ami állítólag igen kellemesen fest.

    Egy újabb szönyike

    A FAQ hevenyészett fordításban:

    VILÁG

    A teljesen új világ lehetőséget ad új fajok bevezetésére. Megragadjátok ezt az alkalmat?
    Ez a szabadságot mindenképpen kihasználjuk, egy új környezet tág teret ad a friss, eredeti elképzeléseknek.

    Milyen környezetben játszódik a történet?
    Egy elképzelt, középkori világban, egy hatalmas, vulkános szigeten.

    Részekre lesz tagolva a sziget, hogy későbbi fejezetekben lehessen csak bizonyos területeket elérni?
    Igen, így lett tervezve. A történet fejezetekre van osztva.

    A vulkán aktív? Van valami szerepe a történetben?
    A vulkán adja a sziget mediterrán jellegét, és központi szerepet játszik.

    A játék kinézetre "kopottas" lesz, vagy lesznek benne "ragyogó" elemek is?
    Minden kopottas és használt lesz. Ez a nehezebb út, de összességében jobban illeszkedik az elképzeléshez.

    A világ többi részéről is érkeznek majd hírek a szigetre, vagy a szereplők érdeklődése csakis erre a földrészre terjed ki?
    Lesznek külső információk, de csak mértékkel, a sziget csak egy apró része egy nagyobb világnak.

    Milyenek lesznek a párbeszédek? Lesz benne trágár, vicces beszéd?
    Mindenképpen jelen lesz a humor, mivel a szerzők is szeretik a mókát.

    A játékban az idő gyorsabban telik majd, mint a valóságban?
    Az éjszakák és nappalok váltakozása fel lesz gyorsítva.

    Vannak tervek több városra, táborra, településekre, gyülekezőhelyekre?
    Igen.

    Az új játékban mekkora szerepet kapnak majd a katakombák, labirintusok, csatornák, kazamaták?
    Az eddigieknél jóval nagyobbat.

    Lesznek különböző éghajlati és növényzeti zónák, rejtett helyek?
    Igen.

    Tűlevelű vagy nem tűlevelű fák lesznek inkább?
    Mindkettő lesz.

    A katakombákban érzékelni lehet majd a sötétség/színek alapján, hogy milyen napszakban járunk?
    Igen.

    Lesznek kisebb frakciók, különböző kultúrák?
    Igen, többféle kultúra és frakció szerepel majd, szépen elosztva.

    Az állatok a valóságban is ismert fajok lesznek? Lehet majd lovagolni?
    Csak néhány fog hasonlítani meglévő fajokra, a többség egzotikus kinézetű. Lovagolni nem lehet majd.

    Lesznek gyakorlóterek a játékban?
    Igen, lesznek.

    Lesznek eldugott fegyverek, vagy hasonló?
    Igen.

    Harc közben lesznek extra mozgások?
    A harci stílusok az ügyességi szinten alapulnak. Minél ügyesebb a karakter, annál elegánsabban harcol majd.

    Az időjárás változékony lesz?
    Igen, elég széles spektrumban fog tudni változni a tervek szerint.

    Lesznek impozáns épületek, vagy egymásba nyíló nagyobb komplexumok?
    Mindenképpen!

    Lesznek mérgező vagy veszélyes növények, amik a hős élet- vagy varázserejét csökkenthetik?
    Tervbe vannak véve.

    Lesz a játékban tömény ital?
    Mindenképpen!

    Szerepet kapnak majd nők is a játékban?
    Igen, lesznek női karakterek is.

    KARAKTEREK

    A hős egyfajta kinézetű lesz, vagy lehet majd saját ízlésre formálni a karaktert? Lesz pislogás a játékban?
    Nem lehet személyre szabni a hős kinézetét. Igen, lesz pislogás.

    A játék elején a hős milyen társadalmi helyzetben lesz?
    Mivel a hős éppen csak megérkezik majd a szigetre, a helyzete a ranglétrán a lehető legalsóbb fokon lesz. Minimális képességei és tudása lesz, fejlesztenie kell magát. Az elsajátított képességek használata a játék kimenetelét erősen befolyásolja majd.

    Az embereken kívül lesz más faj, akivel lehet kommunikálni? Orkok, elfek, törpék?
    Igen, de egyik sem a felsoroltak közül.

    Lesz társadalmi hierarchia a játékban?
    Igen.

    Lesznek a hősnek segítői?
    Igen, lesznek.

    Szüksége lesz a hősnek evésre, ivásra, alvásra? Lesznek belső monológok?
    Igen.

    Lehetőség lesz alvással az élet- és varázserőt újratölteni? Bármilyen ágyban lehet majd aludni?
    Igen.

    Lesznek normálisan kinéző hajak a játékban?
    Igen, és nem is akármilyenek, nagyon realisztikus hajak lesznek.

    Lesznek kövér emberek?
    Igen, lesznek olyan szereplők, akik túlsúlyosak.

    FEGYVEREK/MÁGIA

    Lesznek jól kinéző és valósághű fegyverek a játékban? A kardok kézzel lesznek tervezve?
    A fegyverek nagyon realisztikusan néznek ki, de lesznek különleges darabok is. Az egyik emberünk kézzel tervezi őket.

    Lesz mágia a játékban?
    Természetesen! Azonban igen sok ponton változtattunk a rendszeren a korábbiakhoz képest.

    A Gothic játékokban szereplő dolgok nem használhatóak jogi problémák miatt. Ez azt jelenti, hogy lemondhatunk a tűzlabdáról és a tűzesőről?
    A tűzlabda a mágusok egyik alapvető varázslata, nem esik törvényi szabályozás alá. A korlátozás csak az ismert karakterekre, a zenére, az általunk kitalált lényekre, istenekre stb. vonatkozik.

    Lesznek pajzsok a játékban? Lehet majd 2 fegyverrel harcolni?
    Mindenképpen!

    Lesznek buzogányok és robbanószerek is?
    Nem, azok nem lesznek.

    TECHNOLÓGIA

    Fotorealisztikus textúrák lesznek, vagy inkább rajzoltak? Lesz HDR?
    A textúrák egy része HDR-rel lesz optimalizálva. Nem lesznek teljesen fotorealisztikusak, csak majdnem.

    A karakterek poligonszáma le lesz csökkentve, mint korábban?
    Nagyjából legfeljebb 6000 poligonból fog állni egy modell.

    Várható többjátékos mód, hogy hálózaton keresztül is végig lehessen vinni a játékot?
    Ezt nálunk nagyobb stúdiók se vállalnák be ilyen felépítésű rpg esetén.

    Az égbolt generálva lesz, vagy a sebesség kedvéért egy ég-textúra lesz kifeszítve a képzeletbeli égboltra?
    Generálva lesz, hiszen rendesen szimuláljuk a napszakokat.

    A különböző anyagok (textúra szinten) mennyire néznek ki valósághűen (bőr, selyem, vászon, szatén)?
    Újfajta megvilágítási rendszert dolgoztunk ki, úgyhogy a bőr tényleg bőrnek hat majd, a fém és szövetek szintén jól elkülöníthetőek lesznek. A ruhák darabjai kézzel lesznek animálva, mert a valós idejű szimuláció túlzottan hardverigényes lenne. A textúrák megvilágítása többféle mapből (color, normal) és különböző látványos árnyékolásokból tevődik majd össze.

    Dual és quadcore processzorok, szélesvásznú monitorok támogatva lesznek?
    Igen.

    Linuxra vagy más rendszerre is érkezik majd a játék?
    Nincs tervben Linux vagy Macintosh verzió.

    Várható demó a játékból?
    Dolgozunk rajta.

    EGYÉB

    A játékosok ötletei, kérései figyelembe lettek véve a tervezés során?
    Igen.

    Honnan jött a játék történetének alapötlete?
    Ezúttal elég nagyot merítettünk a valóságból, de természetesen lesznek benne a műfajnál megszokott általános elemek, amik a filmekben is előfordulnak. De mindenképpen törekedtünk az eredetiségre.

    Várható folytatás a játékhoz a későbbiekben?
    Egyelőre a saját lábán kell megállnia, de ha minden jól megy, akkor mindenképpen folytatjuk.

    Lesznek szkriptelt átvezetők a játék motorjával?
    Nincsenek tervben.

    Lesznek olyan ételek/tárgyak, amik bizonyos attribútumokat megnövelnek, ha gyakran eszi/használja a hős?
    Igen.

    Lesznek csapatban mozgó állatok, akik kóborolnak a világban? Szőrös lényekkel lehet majd találkozni?
    Mindkettő tervben van.

    Lesz lehetőség más lénnyé transzformálódni?
    Vannak rá tervek, de még a megvalósítás várat magára.

    A páncélzaton látszódni fog majd a sebződés?
    Nem, a páncélok nem fognak elhasználódni.

    Lesznek a játékban rejtvények és nehezebb pályarészek?
    Igen.

    Lesznek előre renderelt átvezetők és eldugott meglepetések?
    Igen.