• Kotomicuki
    #5311
    A tengeri kereskedelemről - röviden:

    Fosztogatás v. Raid: A veled hadban álló nemzet (vagy nemzetek) flottája a veled kereskedő nemzet és a te kikötőd között a kereskedelmi úton rabolja a kishajók rakományát. (A program küld róla az első kalózkodó játékkörben egy üzenetet, hogy hol és ki csinálja ezt. Azt a flottát vagy levered/levereted vkivel, vagy megvárod, míg odébb áll. A 2. kalózkodó körétől már nem kapsz ilyen üzit, viszont attól még továbbra is ott fosztogathat az a flotta.)
    Ha nem állsz hadban senkivel, de a kereskedelmi partnered igen, akkor az ő ellenfele megdézsmálhatja a kettőtök kereskedelmi bevételét! Ezt felszorozhatod a kereskedelmi partnereid számával (ha hadokoznak egy nagyobb tengeri hatalom ellenében) és egyből kijön, hogy bár nem háborúzol senkivel, de kereskedni se fogsz/tudsz senkivel -> nem lesz bevételed! Ergo, előbb-utóbb hadba fogsz lépni, hogy tudj kereskedni!
    A békekötés automatikusan megszünteti a két fél kalózkodását egymás kereskedelmi útvonalain - az adott flotta azonban ott marad. (Viszont, ha az ellenfél még hadban áll a kereskedelmi partnereddel, akkor ő továbbra is fosztogathatja a kettőtök kereskedelmét...)

    Blokád: Az előzővel ellentétben nem a nyílt tengeren történik, hanem közvetlenül a kikötőnél állja el az utat az ellen. Ha nem volt legalább egy saját, vagy szövetséges egység a kikötőben (szárazföldi, vagy vizi - ez ebből a szempontból mindegy), akkor az megrongálódik és kijavításáig (amí jó drága) nem üzemel, azaz nem kereskedhetsz onnan, ill. hajót sem tudsz gyártani ott!
    Ezért minden saját kikötőbe kell tenni egyet a legolcsóbban fenntartható egységből, ami lehet hajó is, de jobb a szárazföldi, mert azt egy tengeri csatában nem lehet tönkreverni, majd feldúlni a kikötőt. :)

    Az adott kereskedelmi ponton lévő hajók száma növeli az adott ponthoz tartozó kereskedelmi bevételt, de nem lineárisan, hanem egyre csökkenő mértékben!