WorldShift
-
#2
A Black Sea Studios csapata, akik eddig a Knights of Honor című játékukról voltak híresek, új projektbe fogtak bele. A WorldShift története szerint a 21. század egy meg nem nevezett részén, az emberiség nekikezd a szomszédos planéták kolonizálásának, hiszen már nem férnek el saját bolygójukon. A terv mindaddig jól is működik, míg a Plútó mögött egy különös, ismeretlen objektumra nem bukkannak, a Shard Zerora, amelyet speciális aura vesz körül. Kezdeti mozdulatlansága azonban csak álca, s mire az emberiség föleszmél, már a Föld felé veszi az irányt, ahol aztán véget is vet az addigi civilizációnak. Ezt követően ezer év telik el "sötétségben", ennyi idő kell ahhoz, hogy a humánok ismét megpróbálják felépíteni azt, amiről már csak hiányos történeteik, mendemondáik vannak. A megvalósuló modell ennek fényében igen jelentősen eltér a múltbeli rendszertől, s az új kultúra és a felépülő öt gigászi város polgárai bizony minden egyes nap kőkemény küzdelmet vívnak az életben maradásért. A WorldShift története itt kezdődik, s a fejlesztők ígérete szerint a későbbiekben egy igazi következő generációs stratégia vár majd ránk. No nem feltétlenül a grafika szintjén, sokkal inkább a játékmenet lehet a kulcspont. A három játszható frakció közül kiválasztva sajátunkat szabadon alakíthatjuk át igényeinknek megfelelően csoportunk erősségeit és gyengéit, s ezen felül a cyber-fantasy világban játszódó történet folyamatosan meglepő húzásokkal tör majd borsot az orrunk alá. Nem lesz klasszikus technológia-fa sem, a több száz megszerezhető tárgy segítségével azonban igazi elit egységekre és fejlesztésekre tehetünk majd szert. És persze a multiplayer részleg sem lesz elhanyagolva, erről azonban még elég keveset lehet tudni.