Mit lehet csinálni hogy ne kelljen otthon üllni?
  • Tinman #158
    "Az a baj, hogy te is hírdeted itt az igét, közben meg te is kocsival jársz ahogy azt lent írtad, akkor?"

    Egy szóval nem írtam, hogy melóhelyre is azzal járok, mely nem mellesleg 3km-re van.


    Aszfalt téma:

    Vegyész technikusként végeztem, csak átpártoltam másik szakmához, hidd el tudom miről beszélek. Minél nagyobb a lágyuláspont, annál DRÁGÁBB a bitumen! És NEM csak a bitumen a lényeg, hanem nagyon fontos az alapozás, nem mindegy, hogy honnan és milyen MINŐSÉGŰ követ használnak.

    Nálunk az autópályák kivételével, igyekeznek a legolcsóbb bitument és legszarabb minőségű, gyakran még mészkövet is jócskán tartalmazó követ útalapként használni.
    Persze nem egy esetben az történik, hogy a szerződésben B30-as, B15-ös bitumen szerepel a valóságban meg 1200-al B90-est használnak és láss csodást, a különbözetből 1-2 nagykutya él, mint az a bizonyos Márton hevesen.

    Csak ennyit mondok: Nézd meg a Horvát autópályákat és nézd meg a magyarokat... még az autó hangja is más rajta, mert egészen más az összetétel. Sokkal több, bazaltot, nemeszuzalékot tartalmaz, mint nálunk.

    Így esett a rém eset, hogy nálunk már 36-38 fokos levegőhőmérséklet mellett, 50-55 fok körül jár az aszfalt /mert ugye először a "föld" aztán a levegő melegszik fel/ és az 50 fok már bőségesen elég ahhoz, hogy a B90-es megadja magát, B15-el semmi gond nem lenne.
    Ez a magyar igazság... meg a sok millió bizonyos emberek zsebébe.

    De ebből az ostoba média, nem akar, vagy nem képes meglátni a dolgok mögött rejlő igazságot, csak addig látnak, hogy hőség van, olvad az aszfalt, leáll a villamos, és juj de drámai már a helyzet.