• L3zl13
    #59
    "elég ha üzem közben meleg, szóval indításkor valami egyéb áramforrásból felmelegíted, menet közben az átfolyó áram már elég melegen tudja tartani"

    Ami jó nagy energiaigénnyel és jó hosszú melegedési idővel jár.

    "És mivel a hőszigetelés l^2-el, a tárolt energia viszont l^3-el arányos, ezért nagyobb méret olcsóbb is lesz."
    Így van, és ezen két okból elismerem, hogy ipari méretű energiatárolásra alkalmas lehet, de autóknál legalábbis problémás.

    "Ja, és a lendkerék:
    nem sokat fejlődött? Akkoriban talán szupravezetők felett lebegtették őket és kompozit anyagokból készültek?"
    Szupravezetők már voltak akkor is. Kompozit anyagok ok.
    A szupravezetők persze olcsóbbá váltak főként a magashőmérsékletű szupravezetők feltalálása óta, de még mindig nagyon komoly hűtést igényelnek, amelynek autóba építésével, és működtetésével elég komoly gondok vannak.