assdf#119
Mindez teljesen mindegy, mert az emberek a következők miatt utaznak autóval:
-gyors
-kényelmes
-effektiv
-független az időjárástól
Na most mindez magyarországon hatványozottan igaz, ugyanis:
A vonatok:
-tetü lassúak, órákat késnek mindenféle racionális ok nélkül
-büdösek és mocskosak. A személyvonatokon nem lehet eldönteni hogy kosz van-e az ablakon vagy valaki odasz@rt 20 éve...
-eddig ha már a szolgáltatás 0 volt is, legalább az árak is olcsóak voltak. Most viszont pl. az eddigi diákbérlet ami 3400 ft volt, 13700 ftra nőtt... És sem a táv nem lett kisebb, sem a vonat nem lett gyorsabbb, sem a vonatok kinézete nem lett jobb...
-nyáron megfősz rajtuk (klima nuku) télen szintén megfősz vagy megfagysz mert vagy van fütés de akkor 50 fok van, vagy nincs akkor meg szétfagysz.
Busz:
Itt már kicsivel jobb a helyzet, a legtöbb távolsági buszon van klima, és már újak, viszont drágák. Egy 100 km-es felnőtt jegy 1500 ft.Ez majdnem 6 liter benzin ára. tehát ha csak üzemanyagköltséget számolunk akkor 1 személy autóval ugyannyiért közlekedik mint busszal, és a kocsi kényelmes, gyors, akkor jön megy amikor akar stb. De ha már van egy haverja/felesége/férje a sofőrnek, akkor egyenesen nyereséget termel az autóval járás, akkor is ha minden más költséget beleszámolunk!
Bkv:
-egy vonaljegy ára 230 ft, akkor is ha csak pár megállót mész. A legtöbb ember egy tömegközlekedési eszközzel kb 1-2 kilométert utazik. ez autóval kb fél deci benzin ami kb 20 ft, de még taxival is, kb pont 1 kmre elég, és azért a taxi nem hasonlitható egy bkv jármühöz. Megoldás a bérlet, csak épp ugye rengeteg ember van aki nem pesti, csak épp itt van dolgva, és ők nem vesznek bérletet, viszont ha csak 2-3 jármüvel utazik is (oda vissza ez 6 jegyet jelent) az kb 1200-1500 ft... és lehet hogy csak 3 km volt a teljes táv. Na most autóval megintcsak nyereséges az egész.