• redmedve
    #8
    Akkor most Elvis Presley utódai a halott ősük jelenlegi fellépésiből milliomosok? A rádiót a zenéért hallgatod általános esetben, ők meg a reklámokból élnek. Szóval akkor most mi sántít? :)

    Ha a kiadóknak kéne fizetni azért, hogy a rádiók játsszák a számokat, az csak nekünk lenne rossz, mivel meg sem ismernénk a számok egy jó részét. Amelyik előadónak nincs elég pénze hogy játsszák a számait, annak esélye sem lenne elindulni.

    Pénzt általában pénzből lehet csinálni, ez sem kivétel. Ha a zene az, ami a rádió elé ülteti a hallgatókat, akkor azt nem fogják ingyen odaadni a rádióknak, és pláne nem fognak fizetni a rádióknak azért, hogy a semmiből folyjanak be még a reklámbevételeik is.

    Kiadóhoz leszerződni pedig nem kötelező, árusíthatod magad is a számaidat neten, mint pl. Fankadeli, de azért hatékonyságát tekintve valahogy nem ugyanaz a kettő... Viszont ezek szerint mégiscsak kell a kiadó, azoktól meg nem várhatjuk el hogy szeretetből dolgozzanak, szóval nekik meg a saját érdekeiket is védeniük kell. Tulajdonképpen az a helyzet, hogy az előadónak és a kiadónak kölcsönösen szüksége van egymásra. És ezzel nem mondom azt, hogy a kiadók nem szoktak genyók lenni, mert szoktak, de ezt most hagyjuk... :)