• gforce9
    #17
    "Egyszerűen meg kell tőlük venned a Intel processzort, a Corsair ramot, az Ati vga-t, és a Seagate winyót. Aztán csinálj amit akarsz."
    nem én élvezem a terméket hanem más

    "Viszont a zene nem egy megfogható dolog, maximum bizonyos hordozói azok, pl. a cd. A rádióhullám persze nem megfogható, de attól még ugyanaz a zene jut el vele hozzád."
    Dehogynem megfogható, csak a kiadók ezt magyarázzák be (te nem egy kiadónál dolgozol?). Amikor régen nem voltak adathordozók a zeneszerzők mégis megéltek belőle. Ezet a tevékenységet !!!előadásnak!!! hívták és hívják ma is. Ebből élt meg a zeneszerző és az előadó is. Később kitalálták, hogy a hanganyagot rögzíteni lehet szalagra, lemezre stb. így a zenét haza is tudja vinni aki szeretné. Erre alakultak meg a kiadók, hogy az adathordozók sokszorosítását felvállalják, illetve a zenével kapcsolatos marketingfeladatokat ellássák. Ekkor elkezdett a zene háttérbe szorulni, mert egy idő után a kiadó döntötte el, hogy mi értékes és mi nem, mit kell nyomatni és mit nem. Ezzel az amúgy nagyon széles zenei skála (illetve annak a nagyközönség által ismert része) iszonyúan beszűkült, hiszen a kiadónak jobban megéri 1-2 előadót nyomni mint 20-at egyszerre, holott nem csak 1-2 nagyszerű zenész-előadó-zeneszerző van. Önkényesen eldönti hát, hogy mi a trendi. Ontja a szemetet a népnek és még van pofája pénzt kérni azért, ha a rádió lejátszik egy számot. Pénzt kérni azt mondva, hogy: "Szerzói jog!" Szerzői???...kérdem én. Mikor szerzett bármilyen zenét egy kiadó??? A zenész meg jórészt ugyanabból él mint 200 éve.. a fellépésből. Az internet terjedésével a kiadók - ez az ingyenélő és a zenékre káros bagázs - elkezdik elveszíteni szerepüket. Hiszen az internet sokkal hatékonyabb közeg a zene terjesztésére széles körökben, mint a lemezkiadás. Jobb lenne mindenkinek, aki a jó zenét szereti, ha a kiadók végleg eltűnnének a színről.

    "Tudod mit, mondok én is példát :) Ha én nájki pólót hordok és rá van írva hogy nájki, akkor én reklámfelület vagyok, ergó ingyen kapom a polót, így van?"
    Kifordítod amit mondtam. De egyébként igen, valószínű olcsóbb az a póló amin félméteres nájki jel van mint amin épphogy csak jelzésértékű. Szóval igen, a gyártó olcsóbban adja, De legalábbis nem fogsz te !!többet!! fizetni azért, hogy reklámozod. De egyébként ezt bármilyen termékre elmondhattad volna.