wanek#5
"a hivatalosan G-Book mX nevet viselő rendszer azonban nemcsak a központtól kapott, hanem az egyes Toyota személygépkocsik által összegyűjtött információkat is megkapja, feldolgozza és továbbítja. Ilyen adatok például az egyes járművek sebessége és pontos helyzete, amiket a központi adatbázis anonim szerez be, vagyis senki nem tudja, hogy egy másik gépkocsiban ki ül" - a központ viszont tudja. Miért is jó, ha ellenőrzik, hogy mikor merre megyek? És pláne azt, hogy milyen gyorsan? Tiszta lebukás.
"A rendszer ezenkívül megakadályozza a gépjármű-lopásokat is, mivel automatikusan figyelmezteti egy a mobiltelefonra küldött üzenetben a tulajdonost, ha például nem zárta be az ajtókat." - a jobb rendszerek ezt megteszik maguktól.
"A vezetőknek csupán az adatátvitel díját kell kifizetniük" - sima lehúzás. Egy hagyományos GPS rendszernél egyszer megveszi az ember a kütyüt és a software-t (a frissítések egy ideig ingyenesek), és nem kell állandóan csengetni. Pláne úgy, hogy voltaképpen azért is én fizetnék, hogy le tudjanak ellenőrizni. Ez aztán mindennek a teteje.
"Az ezt igénybe vevők egy operátor segítségével akár az autójukból ülve is lefoglalhatnak egy repülőjegyet" - ez simán megoldható egy mobiltelefonnal is.
"1600 eurót kóstált." - ez 400 rugó a kőkemény nemzeti pénzünkben. Ehhez jönne még a forgalmi díj, meg a opcionálisan évi majdnem 20 ezres költség.
Ennyiből simán kihozható egy GPS-es PDA mobillal+térképpel, és még bőven belefér egy autós hifi, valamint egy TV tuneres divx-es DVD player+kijelzők. Ez így egy kicsit jobb is, többet is tud, és nem árulkodik.
Aki tud vezetni és van egy kis helyismerete, annak meg egy dugó nem akadály, maximum autópályán, ahol úgysem lehetne semerre sem elslisszolni, akármilyen rendszer is van az autóban :)