#43
Szerintem pont a kő papír olló dolog hiányzik a blizzard meg úgy ált. az "arcade" jellegű stratégiákból. Ahol nem dobja ki kockával a gép, hogy most az adott találat random hol találja el, ott milyenek a páncél értékek és hogy ott az adott támadás típus(?) ebben az esetben pl. ugyanúgy lövő(?) lézerágyú miként tudja megsebezni az adott célpontot. Egyszerűbben: megtámadod_sérül (de nem mindig annyit)_mindezt véletlenszerűen, de hihetően - előadva dolog.
Az SC-ben szvsz inkább az dominál, hogy vannak egységek akiknek jó bizonyos tulajdonságuk, hogy pl. ott a battlecruiser, hogy rögtön sarkosítsunk... és a BC fasza mindenben... erre a blizzard kitalál egy egységet, ami egyből szédszedi, mert az éppen qrva sebezhető, de ha beviszi a támadást, akkor egyből halál. Ez az egyszerű henteléses rts-ek speckója, ami jó mert nem túl bonyi, könnyű kinanulni, és emellett még szórakoztató is. Tehát nem szimulátor, hanem arcade...
De ott vannak még a kissé taktikusabb dolgok, mint pl. a TA, ahol hiába van akármilyen egységedből, esetleg kombinációból akármilyen mennyiség... VAN RÁ ELLENSZER... és ezt nem egységtipussal, hanem bizonyos egységek (amik alapból nem elégségesek) kombinációján, a bevethetőségük taktikusságán múlik. Nem olyan, mint az SC, ahol van a "hackelős hajó, ami lefagyasztja az ellenség egységeit, és akkor jön egy csóka, aki simán szétszedi...".
Sztem ez két játéktípus. Az egyik a egységek egyjellegűségéből táplálkozva taktikázik, alá TA, meg van a másik, ahol már vannak "rpg" elemek. Az egységeknek vannak képességeik, és úgy lehet taktikázni (ez már a WC1-nél is í]y volt). Summa summarum, a kettőt érdemben nem lehet összehasonlítani.