A1274815#66
"És a Beryl shadere? Szerintem az sokkal összetettebb."
Szerintem van némi fogalom zavarod a shaderekkel kapcsolatban. A remegő ablakok, a rugalmas ablakok, illetve az alpha-blending nem shaderes dolog, az mind CPU és Vertex buffer, rosszabb esetben Vertex Array.
Vertex shader: 1.0-2.0 kb. arra jó, hogy lehet vele phong árnyékolást is csinálni, illetve skinninget, de akkor sem elegendő önmagában a vertex shader, továbbá árnyék volumokat lehet vetíteni.
3.0: displacemant mapping, illetve komplexebb kifinumultabb mozgások, torzítások, de megint csak önmagában ezekhez nem elég.
Pixel shader: 1.x rosszabb minőségű bumpmap, 1.4-el már lehet primitívebb parallax mappinget is csinálni. Néhány nem túl nagy mintás blur, meg anayg szimuláció. Pseudo soft shadow
2.0: realistikus bump mapping, bonyolultabb elmosások, konvolúciók, élethübb anyag, HDR, soft shadow, haj, bör, szem szimuláció
3.0: primitívebb raytracing is akár, gyors soft shadow, indirect fények, realtime ambient occlusion, stb.
Amit eddigi Beryl videókból láttam, onnan nekem legalább is az jött le, hogy pixel shader használat nuku, vertex shader pedig talán.