• AranyKéz
    #37
    "A mai fiatal alapvetően más kultúrában szocializálódik, mint mondjuk tette azt a korosztálya 50 éve, sokkal több képi információval találkozik, és a régitől nagyon eltérő szöveges környezettel. Ennek megfelelően pl. kevés egybefüggő, magasan strukturált, nyelvileg komplex szöveget olvas (pl. regény), vagy ír (pl. hagyományos levél) és sokkal több töredékes, információközpontú, funkcionalitásra kihegyezett, kifejezetten és célzottan sematizált, egyszerűsített, könnyített és ad-hoc texteket olvas és ír, mint pl. használati utasítás, filmfelirat, súgó, komment vagy épp sms."

    Tehát én - egy egyetemista - kevesebb értelmes szöveget olvasok mint 50 évvel ezelőtt egy átlagember ? Ma, amikor egy érettségivel kitörölheted a segged, az emberek KEVESEBBET olvasnak, írnak, tanulnak és tudnak, mint a dicső kommunista korban amikor nyolc általános elég volt hogy aránylag elboldoguljál ? /igaz hogy ott az átlagnak szarabb volt mint mostanság, de ez most mellékes/

    "A nagyobbik gond az, hogy a nyelvhasználat és szövegalkotási készség igen erős összefüggsében áll a gondolkodással is, lévén alapvetően és lényegileg a nyelven keresztül és a nyelv által gondolkodunk (nincs nyelv nélküli gondolkodás)."

    Fura, én úgy tudtam hogy gondolkodás nélkül nincs nyelv, nem pedig fordítva.

    Meg van biza képekben való gondolkodás.

    Én meg tapasztalom a matematikában / matematikai sejtésekben való gondolkodást és a szituációkban való gondolkodást is.