• broman191
    #89431
    Ha lesz rá nyílt RT szabvány megoldás, meg lényegesen több GPU erő & memó sávszél a mainstreamben, akkor elkezdhet terjedni. Szóval 2020 után, a huszas évek közepe környékére odaérhet a mainstreambe, ha lesz szándék a széleskörű implementálásra. Az is kérdéses, hogy az újgenerációs konzoloknál mekkora lesz a népszerűsége, alkalmazni fogják-e egyáltalán, mivel 2020 környékére a középkategóriás PC-s GPU-k is csak nyaldosni fogják a belépő RT szintet és ugye a konzoloktól felesleges többet várni. Lesz majd a szokásos grafikus szinttel 4K@60 FPS meg esetleg külön RT mód 1080p@60 FPS a felbontást felskálázva, ha nagyon erőltetni akarnák bármilyen megfontolásból a progresszív tech buzériát...de ha nincs valamiféle vállalati motiválás felülről, alulról nem akarják PC-n sem.

    A sok-sok évvel ezelőtt megjelent Crysis játékok tech fícsöreiből is kevés dolog terjedt el, máig ritkán használják pl. a volumetrikus füstöt, felhőket stb. Talán egyedül a tesszellációra lehet ráfogni hogy szélesebb körben használják, de azt is nagyon csínján, különféle karaktereknél, tárgyaknál, környezeti elemeknél eltérő részletességgel. Meg ugye a szegény ember ray tracing-e, az ambient occlusion többféle megoldással. :) Esetleg még a részecske effektek, de azok is elég visszafogott részletességgel, mint a tesszelláció. Akarhat innoválni akármelyik grafikus piaci szereplő, de ritkán sikerül bármit is elterjeszteni szélesebb körben. Bármelyik játék amely bármilyen vizuális téren ráfekszik a komolyabb szimulációs vonalra, általában évek múltán is egyedüli úttörő marad, sokszor követők nélkül... Valószerű szélkezelés, folyadékszimuláció, soft body fizika, haj- és szőrmegjelenítés, dinamikus fényforrások és valósághűbb árnyékok kezelése, hangkezelést érintő innovációk stb. mind-mind szárnyra kaptak hosszú évekkel ezelőtt egy maroknyi címmel, aztán nem igen találtak szelet a vitorlájukba, kevés vagy nemlétező az egységes megoldás, még mindig sokmindent házon belül hegesztgetnek a fejlesztők a saját grafikus motorukhoz...nagyritkán akadnak viszonylag elterjedt külsős middleware megoldások - mint az ősi speedtree és hasonlók - de közel sem annyiféle téren, mint kívánatos lenne...
    Utoljára szerkesztette: broman191, 2018.09.13. 17:29:05