#47
Inkább arról van szó, hogy egy hosszú évekig gyártásban lévő rendszerben nem szerencsés, ha állandóan frissitik az alkalmazott technológiát a piacon elérhető legújabbra, leggyorsabbra. Természetesen erre is volt példa - a második világháborúban, ahol a legújabb technológiákat egyből beépítették a gyártósoron lévő gépekbe. Csakhogy ez a mai helyzetben már nem működik, mivel a szoftvereket is az adott gépekhez kell szabni, folyamatosan frissiteni és karban tartani. Egy folyamatosan változó hardverkörnyezet ezt igencsak megnehezítené, ahogy a karbantartást is. Ezért inkább csomagok vannak, és ezekkel valósítják meg a menet közbeni fejlesztéseket, ezekre optimalizálják a rendszereket.
Apropó, a Gripen esetében az első JAS-39A/B gépek használtak D80, majd 1994-től D80E procikat. A JAS-39C/D gépek már D96 procikkal rendelkeznek. Mondjuk hozzáteszem, hogy nem kell leszólni a Gripent, a fedélzeti számítógépe is eleve bővíthetőre készült, ezért is a neve MACS (Modular Airborne Computer System).