• Magh
    #106
    A SC a maga egyszerű rendszerével - 3 sebzés és "armor" típus, fix damage, detektorrendszer - olyan mélységű multit teremtett, ami máig felülmúlhatatlan. Ami alulról közelíti: TfT és DoW-DC, mindkettő egy az egyben másolja az alapelveket, minimális eltéréssel (TfT-ben a láthatatlanság működése változott, szerepe csökkent), viszont a bevezetett random sebzések és pontosság csökkentik a komplexitást - egyszerűen képtelenség tökéletesre hangolni (aki ráér, megnézheti, milyen szinten van összerakva a SC 3 lépcsős sebzés/armor fejlődésrendszere). Az alkothat negatív véleményt a játékról, aki: megnézett többszáz profi replayt, maga is megfelelő szinten játszik, a teljes rendszert átlátja (így aztán ismeri minden egység minden tulajdonságát) és ugyanilyen szintű ismeretekkel rendelkezik más vezető RTS-ekről. Ezek hiányában el kell hinnie a hozzáértőknek, hogy ez "AZ RTS". Nem mellékesen SP szinten is ez az alap, amiről majd egy évtizede koppintanak. Én úgy látom, hogy a mostani erőforrásokat kihasználva nem a csillogó grafikát kellene előtérbe helyezni, hanem kijavítani az RTS-ek jelenlegi legnagyobb hiányosságát: a gyenge útvonalkeresést. Lásd CnC3, a grafika remek, de az egységek mozgása idiótább, mint a SC-ban. A grafika egyébként sem tesz hozzá semmit a komoly multihoz, általában butítják az átláthatóság növelése érdekében (SC ilyen téren is etalon).